فریب آماری سازمان میراث فرهنگی درباره گردشگران خارجی

فریب آماری سازمان میراث فرهنگی درباره گردشگران خارجی

خبرگزاری تسنیم: استاد دانشگاه تهران می‌گوید: کشوری که گردشگر آن با ۱۰ تا ۲۰ دلار وارد کشور دیگری می‌شود و احیاناً آنجا کار و کسب درآمد می‌کنند و موقع برگشت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار با خودش برمی‌دارد برای تعامل گردشگری مناسب نیست.

سیدحسن مطیعی لنگرودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه در وهله اول تعامل با جهان و کشورهای مختلف دنیا مخصوصاً در امر گردشگری و در ادامه تعامل با کشورهایی که از بهره‌وری بالایی برخوردارند می‌تواند در افزایش ورود گردشگر به ایران مثمر ثمر باشد اظهار داشت: اینکه چرا تمام کشورهای جهان به سمت جذب گرشگری رفته‌اند به این دلیل است که جذب گردشگر خارجی پر از اشتغال و و درآمدزایی است.

وی با بیان اینکه در بین انواع کشورهای دنیا، کشورهایی که گردشگران آنها هزینه‌گذاری زیادتری را برای گردشگری در نظر می‌گیرند از اهمیت بیشتری برخوردارند تصریح کرد: کشوری که گردشگر آن با 10 تا 20 دلار وارد کشور دیگری می‌شود و احیاناً آنجا کار و کسب درآمد می‌کنند و موقع برگشت 500 تا 1000 دلار با خودش برمی‌دارد که اصلاً مناسب نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد:‌ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اغلب آمار می‌دهد که این چند میلیون نفر وارد کشور شدند در حالی که  بسیاری از اینها که وارد ایران می‌شوند جزء گردشگرانی هستند که پولی برمی‌دارند و از ایران خارج می‌شوند، لذا این آمار را به عنوان آمار گردشگری‌دادن، فریب آماری محسوب می‌شود و کاملاً غلط است و اگر بخواهیم از این آمار در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی خودمان استفاده کنیم کاملاً یک غفلت بسیار شدید است و نادرست‌ارزیابی‌کردن اقتصاد گردشگری محسوب می‌شود.

مطیعی لنگرودی با بیان اینکه باید در وهله اول به سراغ کشورهایی برویم که گردشگران آنها هزینه‌گذاری بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که اصلاً چرا به دنبال گردشگری هستیم؟ که در جواب باید گفت که از مزایای گردشگری برای ایجاد اشتغال و درآمد در کشور مخصوصاً در نقاط دورافتاده در شهرستان‌ها و روستاها استفاده می‌کنیم، لذا گردشگرانی را باید بپذیریم که بهره‌وری اقتصادی بیشتری را برای کشور به همراه داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی که این گردشگران برای ورد به ایران به چه چیزهایی نیاز دارند گفت: گردشگری در وهله اول امنیت می‌خواهد، امنیت در داخل سرزمین بزرگترین نقش را در جذب گردشگر دارد و خوشبختانه ما در ایران امنیت خوبی داریم اما در مقابل این امنیت خوبی که در ایران داریم، در کشورهای خارجی ایران‌هراسی داریم یعنی از ایران، هراس شدیدی دارند و تا نام ایران را می‌شوند به فکر ترورسیم می‌افتند، در حالی که ایران امن‌ترین کشور در منطقه است.

متن کامل این مصاحبه به زودی در خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon