سختگیری فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ترمز ورود پژو به ایران شده است

سختگیری فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ترمز ورود پژو به ایران شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل پژوی فرانسه از تأثیر مواضع سختگیرانه فرانسه در مذاکرات هسته‌ای بر مذاکرات بازگشت مجدد این شرکت به ایران خبر داد و گفت: تبعات ناشی از مواضع سختگیرانه فرانسه در جریان مذاکرات هسته‌ای مانع از پیشرفت گفت‌وگوها شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کارلوس تاوارس، مدیرعامل شرکت پژو سیتروئن فرانسه گفت، مذاکرات این شرکت با ایران خودرو در مورد ایجاد یک خط تولید مشترک، به‌دلیل احساسات ضدفرانسوی در ایران تضعیف شده است.

تاوارس گفت، پژو «پیشنهاداتی را» به شریک قدیمی‌اش ایران خودرو ارائه کرده، اما تبعات ناشی از مواضع سختگیرانه فرانسه در جریان مذاکرات منجر به توافق هسته‌ای 14 جولای که زمینه‌ساز رفع تحریم‌ها علیه ایران شده است، مانع از پیشرفت گفت‌وگوها شده است.

تاوارس افزود: «مذاکرات دارد در فضایی انجام می‌شود که نسبت به فرانسه نسبتاً خصمانه است، زیرا نقش این کشور در جریان تحریم‌ها مناسب ارزیابی نمی‌شود».

ایران خودرو اعلام کرده که پژو قبل از امضای هرگونه قرارداد جدید، باید در قبال تصمیم سال 2011 خود مبنی بر خروج از ایران به‌دلیل تحریم‌ها پاسخگو باشد.

هاشم یکه‌زارع، مدیر شرکت ایران خودرو گفته، این شرکت در حال مذاکره با چند شرکت خارجی است و پیشنهاد کرده که رنو، دیگر شرکت فرانسوی می‌تواند جایگزین پژو به‌عنوان شریک اصلی ایران خودرو شود.

پژو و رنو قبل از تشدید تحریم‌ها علیه ایران در سال 2011 و خروج از ایران، جایگاه مستحکمی در بازار این کشور داشتند.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در سفری یک‌روزه به تهران از طرحهایی برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور از جمله در صنعت خودروسازی خبر داد.

تاوارس گفت، پژو همچنان در حال مذاکره با دیگر شرکای احتمالی ایرانی است.

انتهای پیام/192*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه