احداث سالن ورزش‌های باستانی خلخال تسریع شود


احداث سالن ورزش‌های باستانی خلخال تسریع شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خلخال گفت: راه‌اندازی سالن ورزش‌های زورخانه‌ای در شهر خلخال باید مورد توجه جدی مسئولان باشد و در احداث آن تسریع کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان خلخال که در مصلی این شهر برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی، منش و خصلت جوانمردی را به دنبال دارد که منشاء این رفتار پهلوانی بر صداقت و فروتنی بوده و در این فرهنگ رنگ و بویی از ریا، خودکامگی و خودبینی دیده نمی‌شود که این ورزش شجاعت، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و مقابله با ظالم را به نمایش می‌گذارد.

وی گفت: اهمیت دادن به این ورزش باستانی و سنتی مهم است و باید فرهنگ زورخانه ایی و پهلوانی در جامعه توسعه یابد و این ورزش در کنار فوایدی که دارد برای کشورمان یک فرهنگ محسوب شده و برای احیای این ورزش در شهرستان خلخال، باید مسئولین استانی و شهرستانی، احداث سالن ورزشی این رشته را مورد توجه جدی خود قرار داده و در احداث آن تسریع کنند.

امام جمعه خلخال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اشاره به برگزاری اولین نمازجمه کشورمان افزود: برگزاری اولین نمازجمعه کشورمان در 5 مردادماه سال 58 به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی، از نقطه عطف این نظام به شمار می‌رود و برگزاری منظم نمازجماعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از برکات نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران است.

رشتبری تصریح کرد: نمازجمعه، اصل و اساس و از پشتوانه‌های بسیار مهم این نظام است و برپایی نماز جمعه، سنگر دفاعی مسلمانان می‌باشد و برگزاری منظم نمازجمعه باعث اتصال و محور وصل مردم با نظام بوده و از برکات نمازجمعه، ارتقاء آگاهی و بصیرت افزایی است که در حال حاضر در 840 نقطه از کشورمان نمازجماعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon