زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی برای جوانان شهرستان نیر فراهم شود


زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی برای جوانان شهرستان نیر فراهم شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه نیر گفت: باید بتوانیم با راه‌اندازی واحدهای تولیدی و نیز تشویق مهارت‌آموزی در شهرستان نیر، زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی را برای جوانان فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نیر اظهار داشت: با توجه به این‌که استخدام ادارات دولتی به دلیل تکمیل ظرفیت امکان پذیر نیست، دانشجویان و دانش‌آموزان باید به سمت حرفه‌آموزی و کار عملی هدایت و تشویق شوند چرا که داشتن مهارت خود باعث کارآفرینی می‌شود.

وی گفت: در هفته ملی مهارت قرار داریم که بنده این هفته را به تمامی زحمت کشان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تبریک می‌گویم چرا که در نهاد مقدسی خدمت می‌کنند و تخصص همراه علم نیز در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه نیر افزود: کسب مهارت توسط جوانان، باعث کاهش بیکاری، رشد مالی و فرهنگی آنان شده که به این وسیله می‌توانند با برای خود کار ایجاد کرده و روزی حلال کسب کنند.

مقدسی تصریح کرد:‌ متأسفانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل این‌که مهارت‌های کاربردی مورد نظر را فرا نگرفته‌اند، بعد از اتمام درس نمی‌توانند شغل مناسب برای خود پیدا کنند که این موضوع خود باعث افزایش بیکاری در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: هر فردی برای شروع یک کار باید مهارت لازم را داشته باشد که امیدواریم خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای گسترش یابد و بتوانند با آموزش بسیاری از جوانان زمینه‌های کارآفرینی را برای آن‌ها به وجود آورند که این موضوع باید مورد توجه مسئولان باشد.

امام جمعه نیر گفت: فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال می‌تواند مهم‌ترین راه‌کار مقابله با بیکاری باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon