تشییع پیکر کودک فلسطینی در میان فریادهای خشم فلسطینیان

تشییع پیکر کودک فلسطینی در میان فریادهای خشم فلسطینیان

خبرگزاری تسنیم: جمع کثیری از فلسطینیان ساکن استان نابلس در کرانه باختری ظهر امروز جمعه پیکر کودک شیرخواره که توسط صهیونیست ها سوزانده شد، تشییع کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، ساکنان نابلس با تشییع پیکر کودک شهید فلسطینی، خواستار توقف جنایت های اشغالگران و شهرک نشینان علیه ملت فلسطین و مجازات اسرائیل و پایان دادن به اشغالگری اراضی فلسطینی شدند.

منابع فلسطینی صبح امروز جمعه از کشته شدن یک کودک شیرخوار فلسطینی و زخمی شدن 3 عضو دیگر از اعضای یک خانواده در پی اقدام شهرک‌نشینان صهیونیستی در آتش زدن خانه آنها در «نابلس» در شمال کرانه باختری، خبر دادند.

این منابع اعلام کردند این حادثه، بامداد امروز در منزل مسکونی در روستای «دوما» نزدیک نابلس رخ داد و شهرک‌ نشینان پس از به آتش کشیدن این خانه، همچنین شعارهای تبعیض‌آمیز و توهین‌آمیزی علیه عرب‌ها نوشتند.

این منابع تصریح کردند «علی سعد دوابشه» کودک یک و نیم ساله این خانواده در پی این آتش‌سوزی جان خود را از دست داد و بقیه اعضای خانواده دچار حالت سوختگی از درجه سوم شده‌اند.

به ‌گفته این منابع، شهرک‌نشینان یک خانه دیگر را در این روستا به آتش کشیدند ولی این حادثه تلفاتی در بر نداشت. اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها موجی از خشم و انزجار عمومی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است و بسیاری از کاربران اینترنتی با محکوم کردن این اقدام از سکوت و هم‌پیمانی سران کشورهای عربی در قبال تجاوزات متعدد و سازمان یافته رژیم صهیونیستی انتقاد کرده‌اند.

زخمی شدن 25 فلسطینی در درگیری های قدس و کرانه باختری

منابع فلسطینی گزارش دادند که در جریان درگیری خشونت بار بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شهرها و روستاهای کرانه باختری و قدس اشغالی که در محکومیت جنایت شهرک نشینان در نابلس رخ داد، 25 فلسطینی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات های گسترده ای در شهرهای الخلیل، نابلس، رام الله و العیسویه برگزار شد و به دلیل اقدام نیروهای اشغالگر در سرکوب فلسطینیان، این تظاهرات به خشونت و درگیری کشیده شد.

نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان از گاز اشک آور، گلوله فلزی و پلاستیکی استفاده کرده و فلسطینیان نیز برای دفاع از خویش به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف روی آوردند.

همچنین درگیری هایی بین جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در گذرگاه قلندیا واقع در شمال اشغالی رخ داد. در شهر نابلس نیز نظامیان صهیونیست به طور گسترده در خیابان ها مستقر شده بودند و همچنین در روستای بلعین واقع در غرب رام الله نیز تعدادی از تظاهرات کنندگان در تظاهرات هفتگی که در محکومیت ساخت دیوار نژادپرستانه حایل برگزار شد، زخمی شدند.

در همین رابطه کمیته های مردمی خواستار تشکیل کمیته های حراست شبانه برای پاسخ به تجاوزات شهرک نشینان علیه روستاها و شهرک های اطراف آن و توسعه دامنه مقاومت مردمی در تمامی استان های کرانه باختری شدند. در روستای نبی صالح واقع در شمال غرب رام الله نیز نظامیان صهیونیست از ورودی شرقی این روستا یورش برده و درگیری با جوانان فلسطینی که قصد مقابله با آن را داشتند، به وقوع پیوست.

مصر جنایت کودک سوزی شهرک نشینان را محکوم کرد

بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر به شدت اقدام شهرک نشینان صهیونیست در آتش زدن خانه یک شهروند فلسطینی در شهر نابلس را که به شهادت یک طفل شیرخوار و سوختگی 4 عضو این خانواده منجر شد، محکوم کرد.

عبدالعاطی همچنین این حادثه را به دولت و ملت فلسطین تسلیت گفت و از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست تا به عنوان رژیم اشغالگر به مسئولیت حقوقی و انسانی خود جهت تامین امنیت و حمایت از ملت فلسطین عمل نماید.

تماس تلفنی نتانیاهو با عباس

به دنبال جنایت امروز صهیونیست ها در سوزاندن یک کودک شیرخوار فلسطینی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار و طی آن این جنایت را محکوم کرد. نتانیاهو در این تماس تلفنی وعده داد که تحقیقات جامعی در این باره انجام شود.

وی افزود که با «ریهام دوابشه» مادر 26 ساله کودک فلسطینی قربانی جنایت شهرک نشینان و پسر 4 ساله وی که در بیمارستان تل آویو در حال درمان هستند، ملاقات کرده و قرار است «رئووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی نیز با آنها ملاقات کند.

همچنین پدر این کودک فلسطینی که به شدت دچار سوختگی شده به یکی از بیمارستان های رژیم صهیونیستی انتقال داده شده است.

عباس نیز در این تماس تلفنی بر ضرورت مبارزه با تروریسم و دستگیری عاملان این جنایت وحشیانه تاکید کرد. نتانیاهو همچنین گفت که همه در اسرائیل از این اقدام تروریستی علیه خانواده دوابشه شوکه شده اند.


انتهای پیام/
 
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت