اسد: ارتش سوریه با مقاومت جانانه خود تمامی توطئه‌ها را به شکست کشاند

اسد: ارتش سوریه با مقاومت جانانه خود تمامی توطئه‌ها را به شکست کشاند

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به‌مناسبت روز ارتش از نقش آنها در دفاع از کشور تجلیل کرد و گفت: ارتش دژی مستحکم در دفاع از مرزهای کشور و حفظ عزت و کرامت کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بشار اسد در پیامی خطاب به نیروهای مسلح این کشور به‌مناسبت روز ارتش گفت: ای برادران مبارز، تاریخ ارتش قهرمان ما مملو از صفحات درخشان و درگیری‌های قهرمانانه و مردانگی های آنها در دفاع از کرامت کشور و امت اسلام است. امروز شما با مردانگی و قهرمانی و جان‌فشانی‌های خود بار دیگر آن حماسه‌های ملی را که سوریه در طول تاریخ خود رقم زده در ذهن‌ها زنده کردید و تأکید کردید که اهل اطمینان و امانتدار هستید و می‌توانید مأموریت‌های بزرگ را انجام دهید. پس همان گونه که ملت شما را می‌شناسد، بر عهد و پیمان خود و این تاریخ ریشه دار وفادار بمانید و بدانید که پیروزی مرهون پرچم ملی گرای شما است و شما شایسته پیروزی رسید، چرا که وابسته به مکتب شرافت و مردانگی و پایداری و مقاومت و مکتب ارتش عربی سوریه هستید.

متن پیام بشار اسد خطاب به نیروهای مسلح به شرح زیر است :

برادران من و نیروهای قهرمان مسلح سوریه؛

من به تمامی شما افسران و نیروهای صف و کارکنان و کارمندان غیرنظامی سالروز تاسیس ارتش عربی سوریه را با کمال افتخار و محبت تبریک می‌گویم. ما در هفتادمین سالروز تأسیس ارتش قرار داریم و با افتخار و غرور روزهای جاویدانی را در تاریخ سوریه به یاد می‌آوریم که این ارتش بعد از تشکیل با همت اهالی و ساکنان خود آن را رقم زده و اسطوره‌های زیادی از عزت و افتخارات و خطی سرخ از خون پاک شهیدان آفریده و سوریه را تا اوج مجد و عظمت بالا برده را در خاطر ما به عنوان راهنمای کاری و مشوق برای تلاش و پایداری بیشتر در حمایت از اراضی و آبرو و میراث ملی و تعهد و مسئولیت و ایمان به رویکردهای ملی ثبت و ضبط گردد. 

ای حامیان کشور .... شما امروز مسیر جان‌فشانی و فداکاری را از چهار سال پیش آغاز کرده‌اید، ادامه می‌دهید و به تمامی دنیا اعلام می‌کنید که دژ مستحکمی در دفاع از مرزهای کشور و حفظ عزت و کرامت آن هستید.

حجم چالش‌ها و تنش‌هایی که متجاوزان تروریست بر ضد سوریه تحمیل کرده اند، گسترده بود. اما شما همچنان به اندازه چالش های موجود با تمام قدرت در همه جبهه‌ها در برابر دشمن حضور دارید و بالاترین نمونه‌های جان‌فشانی و قهرمانی و درس‌های پی‌درپی از مردانگی و حب به کشور را به دیگران می دهید. ما در بسیاری از درگیری‌ها و مبارزات، نمونه‌های زنده ای از عظمت و پایداری و شرافت شما و اراده‌های مقاومتان داریم که تسلیم نمی‌شوید،‌ بلکه برعکس هر روز قدرت و صلابت شما و میزان حضور و تأثیرگذاری شما و مقابله در برابر پروژه های کشتار و تروریسم از سوی شما افزایش پیدا کرده و پروژه‌های تجاوز طلبانه دشمن را شکست می دهید. 

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: شما نمونه و الگوی دفاع از کشور و ایستادگی برای کرامت ملت قهرمان ما هستید و ملت نیز به صورت یکپارچه در کنار شما قرار دادند و به شما افتخار می‌کند  و از تمامی تمدن و میراث و تاریخ انسانی و حق خود در تعیین سرنوشت و ترسیم آینده خود بدون توجه به فتنه ها و اقدامات انحرافی دشمن دفاع می‌کنند. آنها در این زمینه با همبستگی خود در برابر تمامی روش‌های ارعاب دشمن ایستادگی کرده و این توطئه ها را با پایداری خود و عمق گرایش به کشور و مقاومت به شکست کشاندند.

 ای برادران مبارز، تاریخ ارتش قهرمان ما مملو از صفحات درخشان و درگیری‌های قهرمانانه و مردانگی های آنها در دفاع از کرامت کشور و امت اسلام است. امروز شما با مردانگی و قهرمانی و جان‌فشانی‌های خود بار دیگر آن حماسه‌های ملی را که سوریه در طول تاریخ خود رقم زده در ذهن‌ها زنده کردید و تأکید کردید که اهل اطمینان و امانتدار هستید و می‌توانید مأموریت‌های بزرگ را انجام دهید. پس همان گونه که ملت شما را می‌شناسد، بر عهد و پیمان خود و این تاریخ ریشه دار وفادار بمانید و بدانید که پیروزی مرهون پرچم ملی گرای شما است و شما شایسته پیروزی رسید، چرا که وابسته به مکتب شرافت و مردانگی و پایداری و مقاومت و مکتب ارتش عربی سوریه هستید.

 بار دیگر عید ارتش عربی سوریه را به شما تبریک می‌گویم و هر قطره از خون پاکی که شما در راه دفاع از اراضی کشور به زمین ریخته و تمامی جراحت‌هایی که برای بهبود جراحت و زخم کشور برداشته اید، را گرامی می دارم. من تلاش و پایداری شما را در انجام وظایف و مأموریت‌ها و اراده و اصرارتان در ادامه جان‌فشانی تا ایجاد امنیت و ثبات در هر وجب از اراضی محبوب سوریه را گرامی می‌دارم. من همچنین روح شهدای بزرگ کشور را که باب جانفشانی و فداکارای با اقدامات آن ها آغاز شد و مجروحان قهرمان و پایدار را گرامی می دارم. من این روز را به خانواده های شهدا که رویکرد و حب خود به کشور را نشان می دهند، تبریک می گویم. من این روز را به شما که نگهبان اراضی و آبروی سوریه و نمود امید و آرزوهای آن و حمایت از آینده و کرامت کشور هستید، تبریک می گویم. من این روز را به ملت مقاوم سوریه که قله عظمت و تمدن فناناپذیر است، نیز تبریک می گویم.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان