مرگ مشکوک ساندرا بلاد در بازداشتگاه و ادعای پلیس آمریکا

مرگ مشکوک ساندرا بلاد در بازداشتگاه و ادعای پلیس آمریکا

خبرگزاری تسنیم: در حالی که دو هفته از مرگ مشکوک ساندرا بلاد در بازداشتگاه پلیس آمریکا می‌گذرد مقامات آمریکایی همچنان اصرار دارند که وقوع این حادثه نتیجه یک خودکشی بوده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در واشنگتن، در حالی که بیش از دو هفته از مرگ ساندرا بلاد در سلول بازداشتگاه در زندان اداره پلیس تگزاس می‌گذرد، مقامات پلیس آمریکا مدعی  هستند که مرگ وی حاصل یک خودکشی بوده است.

ساندرا بلاد که برای تغییر مسیر حرکت خود در خیابان، چراغ راهنمای ماشین خود را نزده بود از سوی یک مأمور پلیس دستگیر شد؛ پلیس به‌علت اعتراض وی، او را با خشونت به‌سختی به زمین زده و به دستان وی دستبند زد.

پلیس با ایراد این اتهام که ساندرا بلاد در مقابل اجرای قانون و دستور پلیس از خود مقاومت نشان داده بود، به زندان موقت اداره پلیس تگزاس منتقل شد. اما پس از دو روز  جسد ساندرا بلاد در حالی که یک کیسه  نایلونی روی سر وی کشیده شده بود، در سلولی که درون آن بازداشت بود پیدا شد.

مرگ ساندرا بلاد به شکل‌گیری یک موج خشم و اعتراض در رسانه‌های اجتماعی منجر شد و مجموعه‌ای از سؤالات بی‌پاسخ را مطرح کرد.

این ماجرا تنها موردی نیست که در آن یک زن به‌خاطر جرمی کوچک به‌جای آنکه پس از یک جریمه کوچک رها شود، به سلول انداخته شده و سپس در آنجا جان می‌بازد. تاکنون دست‌کم چهار زن سیاه‌پوست در شرایطی که در بازداشت پلیس بوده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند؛ بسیاری از آنها  حداکثر به‌مدت دو روز در زندان به سر برده‌اند. برخی از آنها از مسائل روحی رنج می‌بردند و در این وضعیت باید به منزل خود بازگردانده می‌شدند.

همه قربانیان چنین حوادثی نسبتاً جوان هستند. مرگ آن‌ها در حالی به امور مختلفی مرتبط دانسته شده که سؤالات متعددی مطرح گشته که پاسخی برای آن‌ها ارائه نشده است، سئوالاتی همچون: چه اتفاقی در این سلول‌ها می‌افتاد؟ و چرا چنین اتفاقاتی در شرایطی رخ می‌دهند که قربانیان تحت نظارت شدیدترین تدابیر امنیتی در اداره پلیس قرار دارند؟ این در حالی است که اگر همین اتفاق در کشورهای دیگر رخ می‌داد، تمام سازمان‌های حقوقی بشری به‌دنبال یافتن مقصر و پاسخ‌های پرسش‌های‌شان می‌رفتند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان