ارسال ۴۰۰ قلم دارو و افزایش پزشکان زن در حج تمتع

ارسال 400 قلم دارو و افزایش پزشکان زن در حج تمتع

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام ارسال ۴۰۰ قلم دارو به عربستان برای حج تمتع امسال از افزایش پزشکان زن در حج تمتع امسال خبر داد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدعلی مرعشی در حاشیه همایش توجیهی، آموزشی کادر سلامت حج تمتع سال 94 در پاسخ به علت بازگردانده شدن 90 تُن داروی ارسالی ایران، از عربستان، اظهار کرد: داروهای ارسال شده از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت به عربستان به کشور بازگردانده شده است و هم اکنون در گمرک جمهوری اسلامی ایران موجود است که اقدامات لازم برای ترخیص داروها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: داروها پس از ترخیص از گمرک به انبارهای هلال‌احمر منتقل و بلافاصله بازبینی‌ها و بررسی‌های لازم در مورد آنها انجام شد و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به ارسال داروهای جدید به عربستان برای حج تمتع امسال اشاره کرد و یادآور شد: هر ساله 400 قلم دارو برای حج تمتع به عربستان ارسال می‌شود که این بار برای کاهش وزن بار، شربت‌ها و سرم‌ها را حذف کردیم تا در صورت نیاز از عربستان خریداری شود.

وی با تاکید بر اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در سال فقط یک بار اجازه ارسال دارو به عربستان را دارد و داروها و تجهیزات پزشکی و درمانی از زمان نیمه کاره ماندن عمره در عربستان باقی مانده است، عنوان کرد: در سال فقط اجازه ارسال یک محموله دارویی به عربستان را داریم و به همین دلیل قصد داریم علاوه بر ارسال داروهای مورد نیاز در حج تمتع؛ در صورت برقراری عمره برای این مورد هم دارو ارسال کنیم.

مرعشی با اشاره به اینکه تعداد پزشکان زن در حج تمتع امسال نسبت به سال قبل 15 نفر افزایش داشته است، تاکید کرد: 500 پزشک و پرستار متشکل از متخصص قلب و عروق، جراح عمومی، ارتوپد، روان پزشک، دندان پزشک و … کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر را در عربستان تشکیل می‌دهند و به گونه ای برنامه ریزی شده تا در هر نقطه ای که زائران خانه خدا مستقر هستند، پزشک زن نیز برای ارائه خدمات درمانی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon