واکنش بهروان به اتفاق تبریز و شرکت نکردن مربیان در نشست خبری پس از بازی

واکنش بهروان به اتفاق تبریز و شرکت نکردن مربیان در نشست خبری پس از بازی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: به رسانه‌ها این اطمینان را می‌دهیم که به دنبال طرحی هستیم تا به آنها احترام گذاشته شود و مربیان در همه نشست‌های خبری شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص هفته نخست مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران، نیروی انتظامی، رسانه‌ها،  هیئت فوتبال و تماشاگران برای برگزاری مسابقات تشکر می‌کنم. اتفاق خاصی در هفته نخست نیفتاد و همه بازی‌ها راس ساعت آغاز شد.

وی افزود: دو مورد در هفته نخست اتفاق افتاد که به قوانین داوری ارتباط پیدا می‌کند. هرگاه مسابقه‌ای رسمی در حال برگزاری باشد که پارامترهایی هوا مانند دما، رطوبت و ... از مجموع 32 درجه بالاتر باشد، داور می‌تواند بازی را برای 3 دقیقه متوقف کند. داور در اهواز و انزلی به دلیل گرما و رطوبت در دقیقه 30 به بازیکنان اجازه داد که آب بخورند. این اتفاق در جام‌جهانی 2014 نیز رخ داد.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره تغییر زمان دیدار تراکتورسازی تبریز مقابل نفت تهران تصریح کرد: ما از برنامه‌ای که چیده بودیم، دفاع می‌کنیم. رطوبت و دمای گرمای هوای تبریز مانند اهواز و انزلی نیست ولی مدیریت باشگاه اصرار زیادی داشت که زمان بازی تغییر کند. آنها درخواست داشتند که بازی ساعت 19:35 برگزار شود که بیشتر از این نمی‌توانستیم با درخواست تبریزی‌ها موافقت کنیم.

بهروان با اشاره به درخواست اصفهانی‌ها برای تغییر زمان دربی گفت: به هیچ عنوان نمی‌توانیم زمان دربی اصفهان را به خاطر برگزاری فوتبال جام باشگاه‌های آسیا تغییر دهیم. سال گذشته در دی ماه ماه به AFC‌ و فیفا نامه نوشتیم که لیگ ما چه زمانی آغاز خواهد شد. بنابراین اگر بحث زودتر اعلام شدن برنامه‌ها باشد، ما زودتر برنامه‌ها را اعلام کرده بودیم. به عنوان مسئول کمیته مسابقات باید بگویم که تغییر زمان دربی مشکل‌ساز خواهد بود. ضمن اینکه اگر بخواهیم بازی را زودتر برگزار کنیم، گرما اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از پایان دیدار تراکتورسازی و نفت به خبرنگاران اجازه حضور در کنفرانس مربیان داده نشده بود، خاطرنشان کرد: این مسئله را قویاً پیگیری می‌کنیم، چون مخلص رسانه‌ها هستیم. از نظر فیفا، AFC و سازمان لیگ، رسانه‌ها رکن اصلی خانواده فوتبال هستند و حتماً خدمت این دوستان دلیل اتفاق تبریز را خواهم گفت.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه برخی از مربیان پس از شکست تیم‌ها در کنفرانس مربیان شرکت نمی‌کنند، گفت: طرحی درباره عدم شرکت مربیان در نشست خبری را به دبیر سازمان لیگ ارائه کردیم. در قوانین AFC مربیانی که پس از انجام بازی در کنفرانس شرکت نکنند، 1000 دلار جریمه می‌شوند. ما این طرح را نوشته‌ایم و دنبال آن هستیم که بتوانیم اجرا کنیم.

بهروان در پایان تاکید کرد: در دنیا به این شکل است که اگر به عنوان مثال رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن با هم بازی دارند، نشست خبری قبل از بازی در خود باشگاه‌ها برگزار می‌شود اما پس از پایان بازی، مربیان باید در خود ورزشگاه روبه‌روی خبرنگاران بایستند. با این وجود به رسانه‌ها این اطمینان را می‌دهیم به دنبال طرحی هستیم که به آنها احترام گذاشته شود و مربیان در همه نشست‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon