دوره تربیت مربی انتخابات شهریورماه امسال در کشور برگزار می‌شود

دوره تربیت مربی انتخابات شهریورماه امسال در کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: دوره تربیت مربی انتخابات در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود که بیش از ۲۷۰ نفر از کارشناسان منتخب استان‌ها آموزش‌های لازم را در زمینه مباحث انتخاباتی می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی پورعلی‌ مطلق صبح امروز در نشست فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداری‌های آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان انتخابات، فعالیت خود را براساس قوانین و ضوابط به‌طور دقیق و با بی‌طرفی انجام دهند، اظهار داشت: مجریان و ناظران براساس توصیه مقام معظم رهبری باید اصل بی طرفی را در برگزاری انتخابات رعایت کنند.

وی همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در اهمیت این دوره از انتخابات مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در این دوره سطح ستاد انتخابات کشور بالا رفته است و معاونین وزیر به‌عنوان اعضای این ستاد معرفی شدند.

دبیر ستاد انتخابات کشور، بررسی و شناسایی نقاط ضعف انتخابات‌های گذشته را در جلوگیری از تکرار آن موثر دانست و افزود: باید افرادی مومن، با اخلاق، امانت‌دار و قانون‌گرا به‌عنوان اعضای هیئت‌های اجرایی شهرها انتخاب شوند.

پورعلی مطلق، حضوری پرشور و حداکثری مردم در انتخابات را از خواسته‌های نظام، رهبری و رئیس جمهور عنوان کرد و  خاطر نشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم احساس کنند آن‌ چه انتخاب شده، خواست واقعی آنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسئول مستقیم اجرا و ایجاد امنیت انتخابات در شهرستان‌های استان، فرماندار است و دیگر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در این مسیر به فرمانداران یاری می‌رسانند، تصریح کرد: وابستگی جناحی و سیاسی فرماندار مهم نیست، مهم این است که در انتخابات بی‌طرف باشد.

دبیر ستاد انتخابات کشور رعایت اخلاق، راستگویی، امانت‌داری و قانون‌مداری را شعار انتخاباتی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: با تحرکات زودهنگام انتخاباتی برخورد می‌شود و فرمانداران نیز باید تبلیغات زودهنگام و بی‌طرفی ارگان‌های دولتی را رصد کنند و تخلفات را گزارش کنند.

پورعلی مطلق، بر آموزش به‌عنوان یک ضرورت تاکید کرد و ادامه داد: آموزش یک نیاز برای همه افراد، حتی افراد باتجربه است، چرا که آیین‌نامه‌ها و ارتباطات تغییر کرده و همه باید بدون هیچ عذر موجه در دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده شرکت کنند.

وی افزود: دوره تربیت مربی انتخابات در شهریور سال جاری برگزار می‌شود که بیش از 270 نفر از کارشناسان منتخب استان‌ها آموزش‌های لازم را در زمینه مباحث انتخاباتی می‌بینند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon