تابستان امسال دریاچه ارومیه از خشکی کامل نجات می‌یابد

تابستان امسال دریاچه ارومیه از خشکی کامل نجات می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مجری ستاد احیا دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: تابستان امسال وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته حفظ شده و از خشکی کامل نجات می‌یابد.

هادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره و اظهار داشت: خوشبختانه تابستان امسال دریاچه ارومیه تقریبا دارای وضعیتی مشابه نسبت به سال گذشته است و افت سطح تراز دریاچه مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال دریاچه ارومیه خشک نشود و تا پایان تابستان سطح تراز دریاچه به 1270.15 برسد البته این بدان معنا نیست که وضعیت دریاچه ارومیه خوب است اما نسبت به سال‌های گذشته توانسته‌ایم سطح تراز دریاچه را حفظ کنیم.

مجری ستاد احیا دریاچه ارومیه به وضعیت اعتباری برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره و بیان کرد: اعتبارات  سال گذشته دریاچه ارومیه در سال 94 به دستگاه‌های اجرایی داده شد که عملا زمانی برای برنامه‌ریزی و هزینه‌کرد وجود نداشت و نیز تخصیص ها به 50 درصد هم نرسید امید داریم که اعتبارات امسال به موقع و حداقل بالای 80 درصد تخصیص یابد.

بهادری با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی زیربط احیای دریاچه ارومیه گفت: با وجود اینکه نواقصی در اجرای برنامه‌ها وجود داشت اما مشارکت خوب بود و امسال نیز دولت برای 19 سازمان در رابطه با احیای دریاچه ارومیه اعتبار پیش‌بینی کرده است که برخی از برنامه‌ها نیازمند اصلاح است.

وی افزود: تا به امروز از بودجه مصوب سال 94 بودجه 10 و 12 مصوب شده و اعتبارات ردیف‌های اجرایی و صندوق ذخیره ارزی مصوب نشده است  که در صورت مصوب و ابلاغ به موقع موافقت‌نامه‌ها نیز به موقع مبادله می‌شود چرا که هنوز هیچ موافقت‌نامه‌ای نیز مبادله نشده است.

مجری ستاد احیای دریاچه ارومیه سیستم سال مالی را برای آذربایجان‌غربی نوعی آسیب و آفت عنوان کرد و گفت: چنانچه در زمستان اعتبارات داده شود عملا هیچ کاری نمی‌توان انجام داد بنابراین باید تلاش شود تا فصل کار از دست نرود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon