گواهی سلامت برای دامداری‌های قزوین صادر می‌شود


گواهی سلامت برای دامداری‌های قزوین صادر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: به منظور ارتقاء عملکرد دامداری‌ها و تولید محصولات سالم، گواهی سلامت برای دامدری‌های قزوین صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عیسی غیاث‌یزدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت استاندارد و نکات ایمنی در طی پرورش تا تولید فرآورده‌های دامی  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان مربوط قرار بگیرد.

وی بیان کرد: به منظور ارتقاء عملکرد دامداری‌ها و تولید محصولات سالم، گواهی سلامت برای دامدری‌های قزوین صادر می‌شود.

مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 80 واحد گاوداری شیری در قزوین فعالیت می‌کند که باید براساس رعایت ضوابط قرنطینه و نکات بهداشتی در دامداری‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و گواهی سلامت دریافت می‌کنند.

غیاث‌یزدی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار راس دام تحت پوشش تست قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای بدست آمده در سه ماه نخست امسال بیش از 3هزار راس دام تحت پوشش تست سل قرار گرفتند که از این تعداد تنها 3 راس دام راکتور سل بوده و جهت حذف به کشتارگاه صنعتی منتقل شدند.

وی با بیان این مطلب که 10 واحد نگهداری و پرورش اسب تست مشمشه انجام دادند، عنوان کرد: از بین 12 واحد نگهداری و پرورش اسب در قزوین تاکنون  در 10 واحد تست مشمشه انجام دادند که هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon