پاکستان برای هشتمین بار فرمانده نیروی دریایی چند ملیتی شد

پاکستان برای هشتمین بار فرمانده نیروی دریایی چند ملیتی شد

خبرگزاری تسنیم: پاکستان پس از مراسم تغییر فرماندهی نیروی مشترک دریایی چند ملیتی موسوم به «سی.تی.اف - ۱۵۰» در مرکز فرماندهی آمریکا در«بحرین» برای هشتمین بار این مسئولیت را به عهده گرفت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، نیروی دریایی فرانسه  فرماندهی نیروی مشترک دریایی چند ملیتی (سی تی اف - 150) را در دفتر فرماندهی آمریکا در بحرین به پاکستان تحویل داد.

به گفته سخنگوی نیروی دریایی پاکستان، این کشور برای هشتمین بار فرماندهی نیروی دریایی چند ملیتی را به عهده گرفته است.

این فرماندهی برای چهار تا شش ماه بین کشورهای عضو در چرخش است و هر کدام از کشورها معمولا در بازه‌های زمانی چهار تا شش ماهه عهده‌دار فرماندهی می‌شوند. 

سی تی اف – 150 دو میلیون مایل مربع در حوالی ناحیه تنگه هرمز، خلیج عدن، خلیج عمان، دریای عرب، اقیانوس هند و دریای سرخ ماموریت‌های امنیتی دریایی را انجام می‌دهد.

نیروی ویژه 150 (CTF-150) یک نیروی ویژه دریایی چند ملیتی ائتلافی است که در سال 2001 میلادی تاسیس شد، تحت فرماندهی نیروهای دریایی مشترک 25 کشور جهان فعالیت می‌کند و مقر آن در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین قرار دارد.

وظیفه این نیرو نظارت، بازرسی و توقف کشتی‌های مشکوک در "جنگ علیه تروریسم" و همچنین منطقه شاخ آفریقا است که شامل عملیات در شمال دریای عرب برای پشتیبانی از عملیات‌ها در اقیانوس هند. این فعالیت‌ها با عنوان عملیات‌های امنیتی دریایی (MSO) خوانده می‌شوند.

این نیروی ویژه معمولا متشکل از 14 تا 15 کشتی از کشورهای عضو سی تی اف – 150، پاکستان، استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، کره، هلند، نیوزیلند، پرتقال، سنگاپور، اسپانیا، ترکیه، انگلیس، آمریکا و برخی دیگر از کشورها است.

انتهای پیام/.َ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت