بیش از ۲۱۵ هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد


بیش از 215 هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

جواد حسنی در گفت‌‏وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به خرید گندم تضمینی در استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون 215 هزار تن گندم با قیمت تضمینی خریداری شده و پیش بینی می‎شود این رقم تا پایان فصل برداشت به 250 هزار تن برسد.

 وی افزود: میزان ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان مرکزی حدود 700 هزار تن سیلو شامل 400 هزار تن سیلوی مکانیزه و 300 هزارتن سیلوی غیرمکانیزه است، بیشترین میزان خرید گندم از کشاورزان ساوجی بوده و به تبع مرغوب‎ترین نوع گندم نیز از کشاورزان ساوجی و زرندیه خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: گندم‌های خریداری شده از سطح استان تقریبا همه با کیفیت بوده و گندم بی‌کیفیت نداشته‎ایم، برای خرید گندم از کشاورزان استان بایستی تاکنون 250 میلیارد تومان پرداخت می‏‌شد که این پرداخت‎ها با تاخیری 20 روزه بود و تاکنون حدود 50 درصد پرداخت‎ها انجام شده است.

حسنی با اشاره وضعیت سیلوهای استان گفت: سیلوهای ذخیره سازی گندم وضعیت مناسبی دارند و مشکلی در ذخیره سازی گندم نداریم، 2 سیلو برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی گندم در 2 شهرستان‌های شازند و زرندیه در حال ساخت است که این سیلوها با سرمایه‎گذاری بخش خصوصی احداث می‌‏شوند.

وی افزود: آردهای تولیدی کیفیت لازم را دارند چرا که گندم زمان لازم برای تبدیل شدن به آرد باکیفیت را می‎گذارنند و بی کیفیت بودن نان به عوامل دیگری مربوط است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: کشاورز برای فروش گندم خود آزاد هستند و با وجود صرفه اقتصادی قیمت تضمینی، اما بخش خصوصی از خارج استان برای خرید گندم از کشاورزان استان اقدام کرده و ممکن است کشاورزی به دلخواه اقدام به فروش گندم به خارج از استان کند ولی استان ظرفیت لازم برای ذخیره‎سازی گندم را داشته و با دارا بودن فضای لازم برای ذخیره‌سازی گندم خریداری شده را برای ذخیره سازی به خارج از استان ارجاع نداده است.

 انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon