ولایتی: «طب اسلامی» به‌هیچ وجه متاثر از «طب چینی» نیست

ولایتی: «طب اسلامی» به‌هیچ وجه متاثر از «طب چینی» نیست

خبرگزاری تسنیم: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: کتاب الحاوی رازی به عنوان بزرگترین دایره‌المعارف پزشکی ایران است که ۲۳ جلد آن تا یک‌سال دیگر از عربی به فارسی ترجمه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در اختتامیه کنگره پزشکان مسلمان جهان، اظهار داشت: ارتباطات نزدیکی بین پزشکان ایران و پزشکان مسلمان جهان برقرار شد و قطعاً این ارتباط نیز ادامه یافته و در آینده ‌قوی‌تر خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه مرحله نخست کنگره پزشکان مسلمان جهان امروز در مشهد مقدس به‌کار خود پایان داد و خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی، طی مرحله اول در این شهر رخ داد، افزود: براساس جلسات مشترک پزشکان ایرانی و پزشکان مسلمان جهان اسلام، قرار بر این شده تا از تجربیات یکدیگر در آینده استفاده بیشتری ببریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس قرار شد دفتر مشترکی نیز بین ما و مجموعه پزشکان مسلمان جهان، در تهران و مرکز اصلی این سازمان در لندن تأسیس شود. بعد از پایان مرحله اول این کنگره در مشهد، مرحله دوم در تهران و مرحله سوم در شیراز ادامه خواهد یافت.

ولایتی خاطرنشان کرد: شب گذشته با پزشکان مسلمان جهان جلسه پرباری داشتیم تا در مورد همکاری‌های آینده با سازمان بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان تبادل نظر کرده و قدم‌های محکم‌تری را در آینده برداریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه به ارائه تاریخچه پزشکی در تمدن اسلامی پرداخت و عنوان کرد: شاید برخی فکر کنند که همه علم پزشکی از یونان و غرب به اسلام راه یافته است درحالی‌که اینگونه نیست. ما به همراه تعدادی از متخصصان گردهم آمده‌ایم تا این موضوع را به اثبات برسانیم که فقط برخی از علوم از یونان به اسلام آمده که آن هم توسط ایرانیان کامل شده است.

وی تصریح کرد: برزویه طبیب نیشابوری نامدارترین پزشک ایرانی پیش از اسلام بود و بیمارستان جندی شاپور هم به‌عنوان کهن‌ترین بیمارستان ایرانی در زمان شاپور دوم احداث و به مدت 7 قرن فعالیت داشته است،‌ کتاب «الحاوی» رازی نیز به‌عنوان بزرگترین دایره‌المعارف پزشکی ایران است که 23 جلد آن تا یک‌سال دیگر از عربی به فارسی ترجمه خواهد شد.

ولایتی همچنین با تاکید مجدد براینکه مهم‌ترین کتاب‌های پزشکی ایران متعلق به طبری، رازی، علی بن عباس اهوازی و ابن سینا بوده است، ادامه داد: ابن سینا کتاب قانون را نوشته که به‌عنوان مهم‌ترین کتاب پزشکی جهان در اسلام و غرب شناخته می‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خاتمه تاکید کرد: «طب اسلامی» هیچ تاثیری از «طب چینی» نگرفته و بیشترین تاثیرات آن از هند و بین‌النهرین و یونان بوده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon