حدادعادل: استکبار ‌به‌دنبال جداسازی دین و زندگی اجتماعی در کشورهای اسلامی است

حدادعادل: استکبار ‌به‌دنبال جداسازی دین و زندگی اجتماعی در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه امروز استکبار در کشورهای اسلامی قصد دارد سیاست، دین و زندگی اجتماعی را از یکدیگر جدا کند، گفت: استکبار با ورود جریان‌هایی همچون داعش به‌دنبال تغییر تفکر جامعه جهانی نسبت به اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامعلی حدادعادل  ظهر امروز در اختتامیه هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان جهان، با بیان اینکه در گذشته بسیاری آینده کشورهای اسلامی را در دستان غرب می‌دانستند اظهار داشت: یک قرن پیش روشن‌فکران بسیاری بودند که با بی‌اعتمادی نسبت به کشورهای مسلمان، تنها راه پیروزی و کمال را در پیروی از استکبار و غرب می‌دانستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به علاقه برخی افراد به پیروی از غرب افزود: در ایران نیز برخی روشنفکران هستند که مسئولان نظام را نصیحت می‌کردند و می‌گفتند: "باید همه چیز را از غرب تقلید کنیم" و تنها کلید خوشبختی را در دستان کشور‌های غربی می‌دانستند درحالی‌که ما همانند برخی افراد، غرب را الگو نمی‌دانیم و نسبت به سیاست‌های آن‌ها نگاهی انتقادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در سویی دیگر روشنفکرانی عقیده دارند باید کشورهایشان براساس آموزه‌های اسلامی و قوانین اسلام اداره شود که این موضوع در نوع خود برای اثبات کارآمد بودن اسلام در جهان جالب است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در رابطه با الگوبرداری بسیاری کشورها از ایران و کشورهای اسلامی و بنا به نیازهای جامعه جهانی، رهبر عالی‌قدر مسلمین جهان اقدام به تدوین سیاست‌هایی مبنی بر سبک زندگی اسلامی کردند که هم‌اکنون توانسته تأثیرات بسیار زیادی را نیز داشته باشد؛ به‌شکلی‌که هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای دیگر در حال اجرا و استفاده است.

وی با بیان اینکه امروز استکبار در کشورهای اسلامی قصد دارد سیاست، دین و زندگی اجتماعی را از یکدیگر جدا کند، عنوان کرد: در حالی که کشورهای مسلمان در حال تثبیت خود هستند، برخی از کشورهای استکباری با ورود جریان‌هایی همچون داعش به‌دنبال تغییر تفکر جامعه جهانی نسبت به اسلام هستند.

حدادعادل در بخش پایانی سخنانش با ابراز "اعتقاد داریم پیروزی انقلاب اسلامی برای ما ابتدای یک راه طولانی بوده که درهای جدیدی را برای ما گشوده است" خاطرنشان کرد: با توجه به شکل‌گرفتن یک جنبش اسلامی و روبه جلو، وظیفه ما این است به همین شکل حرکت کنیم تا حرکت صحیحی را برای رسیدن به پیروزی برای خود و سایر کشورهای مسلمان ترسیم کنیم. همچنین یکی از مهمترین وظایف ما حمایت از ولی فقیه و آموزش نسل‌های جدید برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon