واردات از چین، پیچ‌ومهره‌سازی‌ها را تعطیل کرد

واردات از چین، پیچ‌ومهره‌سازی‌ها را تعطیل کرد

خبرگزاری تسنیم: یک تولیدکننده پیچ و مهره با بیان اینکه نیاز کل کشور به قطعات پیچ و مهره حدود ۱۰۰ تن است، گفت: تولیدکنندگان داخلی فقط ۳۰ درصد این نیاز را تولید می کنندو مابقی از محل واردات بی کیفیت و ارزان چینی تأمین می شود.

محمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمک دولت به واحدهای تولیدی پیچ و مهره را ممنوعیت واردات کالا به کشور دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان با تشدید واردات اجناس بی کیفیت ارزان قیمت قادر به فعالیت نیستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کسانی که از محصولات پیچ و مهره در تولیدات خود استفاده می‌کنند تمایل به خرید محصولات وارداتی ارزان قیمت دارند، افزود: این در حالی است که تولیدات داخلی به دلیل هزینه های بالای تولید قابل رقابت با این اجناس ارزان قیمت نیست.

این تولیدکننده به تجربه بد همکاری خود با شرکت های خودروساز اشاره کرد و گفت: دیگر با آنها همکاری نمی کنم زیرا نه تنها به تعهدات خود عمل نمی کردند بلکه پول قطعات را هم در موعد مقرر پرداخت نمی کنند به همین واسطه با بخش های مختلف دیگر از جمله راهداری و ساختمانی همکاری می کنیم.

ناصری با بیان اینکه نیاز کل کشور به قطعات پیچ و مهره حدود 100 تن است، تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی فقط 30 درصد این نیاز را تولید می کنند و مابقی از محل واردات تأمین می شود و  چین سهم زیادی در تأمین نیاز 70 تنی پیچ مهره کشور را دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه