افزایش ۳ برابری سفر گردشگران اسپانیایی به ایران


افزایش 3 برابری سفر گردشگران اسپانیایی به ایران

خبرگزاری تسنیم: سفیر اسپانیا از افزایش ۳ برابری سفر گردشگران اسپانیایی به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پدرو ویینا ظهر امروز در حاشیه دیدار با استاندار لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دعوت اتاق بازرگانی خرم‌آباد برای نخستین بار به لرستان آمده‌ام و به این نتیجه رسیدم که بهترین سرمایه استان لرستان مردم آن هستند.

وی در رابطه با موضوع توافقات هسته‌ای ایران با 1+5، افزود: این توافق هسته‌ای برای همه مردم دنیا مهم بوده هرچند اسپانیا عضو گروه 1+5 نبوده‌ اما این توافق می‌تواند رابطه اسپانیا با ایران را دوچندان کند.

سفیر اسپانیا بابیان اینکه قبل این توافق کشور اسپانیا تنها قوانین تحریم‌ها را رعایت کرده‌ است، عنوان کرد: کشور اسپانیا هیچ ضدیتی با ایران ندارد و هیچ‌گونه ایران هراسی در این کشور دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه توافق‌ هسته‌ای می‌تواند تأثیر بسزایی در رابطه ایران و اسپانیا داشته باشد، بیان کرد: در زمینه تبادلات اقتصادی، توافق‌نامه هسته‌ای کمک زیادی به ایران می‌کند و می‌تواند در رونق اقتصادی این کشور مؤثر باشد.

وی با با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران در بحث توافقات هسته‌ای زحمت بسیار زیادی کشیدند، تصریح کرد این توافقات سبب می‌شود تا روابط بسیار خوبی بین ایران و اروپا برقرار شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران هیچ‌گونه پول بلوکه‌شده نزد اسپانیا ندارد، اظهار داشت: باتوجه به شرایط و فضای تحریم در سه سال گذشته حجم مبادلات در ایران کاهش یافته بود که با توجه به توافق هسته‌ای شکل گرفته امیدواریم میزان مبادلات افزایش یابد.

سفیر اسپانیا در ایران اظهار داشت: صنعت گردشگری بین ایران و اسپانیا باید توسعه پیدا کند و در سه سال گذشته سفر گردشگران اسپانیایی به ایران سه برابر شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon