گردان‌های شهید ابوعلی خواستار اعلان جنگ علیه شهرک‌نشینان شد

گردان‌های شهید ابوعلی خواستار اعلان جنگ علیه شهرک‌نشینان شد

خبرگزاری تسنیم: گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به جنایت شهرک نشینان مبنی بر سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی اعلان جنگ علیه شهرک نشینان را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی در بیانیه‌ای تأکید کرد: از دیدگاه مقاومت فلسطین و گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی هیچ یک از اسرائیلی‌ها از این جنایت مبرا نیستند و تمامی آنها اعم از کسانی که این جنایت را مرتکب شده و یا از عاملان جنایت حمایت کرده و یا آنهایی که این جنایتکاران را وارد سرزمین ما کرده‌اند، همگی مسئول و جنایتکار بوده و بایستی به‌خاطر این جنایت تاریخی علیه ملت فلسطین مجازات شوند.

گردان‌های مذکور از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا این موضوع را به‌صراحت اعلام نماید و تأکید کرد که گرفتن انتقام خون شهید علی دوابشه کودک شیرخواره واجب است و هیچ گونه کوتاهی در آن جایز نیست.

منابع فلسطینی روز گذشته از کشته شدن یک کودک شیرخوار فلسطینی و زخمی شدن 3 عضو دیگر از اعضای یک خانواده در پی اقدام شهرک‌نشینان صهیونیستی در آتش زدن خانه آنها در «نابلس» در شمال کرانه باختری، خبر دادند.

این منابع اعلام کردند این حادثه، بامداد دیروز در منزل مسکونی در روستای «دوما» نزدیک نابلس رخ داد و شهرک‌ نشینان پس از به آتش کشیدن این خانه، همچنین شعارهای تبعیض‌آمیز و توهین‌آمیزی علیه عرب‌ها نوشتند.

این منابع تصریح کردند «علی سعد دوابشه» کودک یک و نیم ساله این خانواده در پی این آتش‌سوزی جان خود را از دست داد و بقیه اعضای خانواده دچار حالت سوختگی از درجه سوم شده‌اند.

به‌گفته این منابع، شهرک‌نشینان یک خانه دیگر را در این روستا به آتش کشیدند ولی این حادثه تلفاتی در بر نداشت. اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها موجی از خشم و انزجار عمومی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است و بسیاری از کاربران اینترنتی با محکوم کردن این اقدام از سکوت و هم‌پیمانی سران کشورهای عربی در قبال تجاوزات متعدد و سازمان یافته رژیم صهیونیستی انتقاد کرده‌اند.

حمله شهرک‌نشینان به کشاورزان فلسطینی در جنوب نابلس

شهرک نشینان صهیونیست در ادامه تجاوزات خود علیه شهروندان فلسطینی صبح امروز شنبه نیز چند کشاورز را در روستای قصره واقع در جنوب نابلس در کرانه باختری هدف حمله قرار دادند.

غسان دغلس مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری در این باره گفت که تعدادی از شهرک نشینان «یش کودش» چند کشاورز فلسطینی را که در حال کار در زمین‌های خود در روستای قصره بودند، هدف حمله قرار داده سعی داشتند مانع کار آنها روی زمین‌های خود شوند.

وی افزود که نظامیان رژیم اشغالگر از این شهرک نشینان محافظت و به حمایت از آنها به‌سمت کشاورزان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

تیراندازی قایق‌های جنگی اسرائیل به‌سمت ماهیگیران فلسطینی

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه به‌سمت قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان در سواحل مناطق شمالی و مرکزی نوار غزه تیراندازی کردند.

برخی منابع محلی گفتند که قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در سواحل منطقه السودانیه واقع در شمال غرب نوار غزه و نیز سواحل دو منطقه الزوایده و دیر البلح در مرکز نوار غزه، قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان را هدف تیراندازی قرار دادند.
نیروهای اشغالگر مستقر در نوار مرزی همچنین به‌سمت منازل و اراضی شهروندان در شرق منطقه وادی السلقا و منطقه بؤره ابوسمره تیراندازی کردند.

ابومرزوق: با تشکیل کشور در مرزهای موقت مخالفیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تأکید کرد که این جنبش با تشکیل کشور فلسطین در مرزهای موقت مخالف است و تنها با راهکار تاکتیکی و موقتی تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال 67 در کرانه باختری، باریکه غزه و قدس؛ بدون وجود شهرک‌های صهیونیست نشین موافقت کرده است و این هم یک راه حل توافقی و موقتی در داخل فلسطین است.

موسی ابومرزوق طی یادداشتی روی صفحه شخصی خود روی پایگاه ارتباط جمعی فیس‌بوک خاطرنشان کرد در حالی که برخی اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح به تماس‌های خود با وی ادامه می‌دهند تا زمینه حل اختلافات موجود و تحقق وحدت ملی در برابر رژیم صهیونیستی و پروژه‌های آن فراهم شود، برخی دیگر چاره کار را در برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین "ساف" می‌بینند که البته حماس مشکلی با آن ندارد، اما اصرار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر برگزاری این نشست در رام الله باعث بروز اختلاف در این زمینه شده است و این موضع وی به‌معنای مخالفت ضمنی با برگزاری نشست مذکور است.

ابومرزوق تصریح کرد که برخی رهبران فتح تشکیل دولت وحدت ملی را راه حل مشکلات کنونی می‌دانند، اما عباس با مخالفت خود با طرح حماس برای تشکیل دولت وحدت ملی که با اجماع گروه‌های امضا کننده توافق آشتی ملی به دست آمده بود، راه تشکیل چنین دولتی را سد کرد و به‌جای آن دست به ترمیم کابینه دولت وفاق ملی بدون رایزنی با گروه‌های فلسطینی زد تا نشان دهد که یک‌جانبه گرایی‌های وی مشکل اصلی فلسطین در حال حاضر است. وی در تمامی عرصه‌ها اعم از ساف، فتح و تشکیلات رام الله یک‌جانبه گرایی می‌کند و هر کس هم با تصمیمات وی مخالفت کند، طرد و اخراج می‌شود و از همین رو، هیچ کس به خود جرئت مخالفت یا حتی حرف زدن را هم نمی‌دهد.

به‌نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد که پس از مخالفت عباس با تشکیل دولت وحدت ملی و انجام تغییرات در 5 وزارتخانه دولت رامی حمدالله، این دولت از چارچوب توافق ملی خارج و تبدیل به دولت ملی فتح و یا شاید هم دولت جدایی طلب عباس شد.

وی افزود ابو مازن (عباس) با این تصمیم خود به شکاف داخلی دامن زد و به جای اینکه به دنبال دستیابی به نقاط مشترک و حل مسائل مورد اختلاف در راستای پایان دادن به شکاف داخلی باشد، به همگان نشان داد که در تمامی زمینه ها راه یکجانبه گرایی را در پیش گرفته است و به خاطر حضور حماس و محمد دحلان عضو برکنار شده جنبش فتح، ضرورتی برای تعامل با نوار غزه نمی بیند و در عین حال، انواع اتهامات را در زمینه مذاکره با رژیم صهیونیستی، تلاش برای جداسازی نوار غزه از کرانه باختری و یا حتی تشکیل کشور در مرزهای موقت علیه حماس مطرح می کند.

ابو مرزوق در ادامه بر این موارد تاکید کرده است:   
1- حماس مخالف تشکیل کشور فلسطین در مرزهای موقت است و تنها با تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال 67 که شامل کرانه باختری، باریکه غزه و قدس بدون وجود شهرک های صهیونیست نشین می شود، موافقت کرده است و از نظر ما این یک راه حل موقتی و توافقی است.

2- حماس با رژیم صهیونیستی مذاکره نمی کند و مقاومت در برابر اشغالگران را حق طبیعی ملت فلسطین می داند. این جنبش هنوز تصمیمی برای مذاکره غیرمستقیم با طرف صهیونیستی در راستای تثبیت آتش بس امضا شده در پایان جنگ سال 2014 که همه طرف های فلسطینی آنرا امضا کردند، نگرفته است.

3- حماس معتقد است که دولت کنونی فلسطین شکست خورده است و باید تغییر کند و به جای آن دولت وحدت ملی با اجماع تمامی گروه های ملی امضا کننده توافق آشتی ملی قاهره تشکیل شود.

4-  حماس تمامی توافقات صورت گرفته را قبول دارد و از اجرای توافق آشتی ملی شاطئ، نشست کادر رهبری موقت ساف، برگزاری جلسات پارلمان فلسطین و حل مشکل کارمندان و گذرگاه ها حمایت می کند.

5-  تغییرات اخیر ابو مازن کاملا مغایر توافق آشتی ملی بود و ما با وزرای جدید همکاری نخواهیم کرد و هیچ اقدامی خارج از توافق ملی و مشارکت سیاسی را قبول نداریم.

6- تحرکات سیاسی فعلی غرب درباره نوار غزه که با هدف حل مشکلات و عبور از بحران های متعدد: محاصره، بازسازی، حقوق کارمندان، زیرساخت ها، فرودگاه و بندر صورت می گیرد، حق ساکنان غزه است و حماس در قبال آنها هیچ امتیاز سیاسی نداده است.

7- ما همچنان از تشکیل دولت وحدت ملی حمایت و اعلام می کنیم که هیچ خبری از وجود دولت سایه در غزه نیست، اما در عین حال، ایجاد خلأ امنیتی و اداری و خودداری وزرای دولت حمد الله از به رسمیت شناختن کارمندان دولتی غزه را قبول نداریم.

بان کی مون سوزاندن کودک فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متخد قتل کودک شیرخواره فلسطینی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد و خواستار تحویل عاملان این جنایت تروریستی به دادگاه شد و همچنین به خانواده این کودک شیرخواره تسلیت گفت.

«استفان دی دوگاریک» سخنگوی بان کی مون در کنفرانس خبری به نقل از وی اظهار داشت: عدم مجازات شهرک نشینانی که مرتکب خشونت می شوند، باعث وقوع این حادثه وحشتناک شده است.

وی افزود: نبودن روند سیاسی، استمرار سیاست شهرک سازی غیر قانونی اسرائیل و تخریب خانه های فلسطینیان باعث تشدید خشونت شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان