تحویل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو به صورت رایگان

تحویل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو به صورت رایگان

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از طراحی غرفه ایران در نمایشگاه مسکو با نماد خط و کتابت ایرانی مبتنی برنگارگری خبر داد و گفت:‌ تحویل غرفه ایران در نمایشگاه به صورت رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ این نشست با حضور نهادهای همکار در برگزاری غرفه ایران از جمله، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مؤسسه نشرشهر، بنیاد ایران شناسی، بنیاد ملی مد و لباس، دانشکده‌های زبان روس، خبرگزاری ایکنا و دانشگاه علامه درمحل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد.

در این نشست امیرمسعود شهرام‌نیا ضمن تأکید بر حضور جدی برای معرفی ظرفیت نشر ایران در این دوره از نمایشگاه گفت: تلاش ما براین است که بتوانیم به نحو مطلوب و شایسته فرهنگ و تاریخ ایران و ظرفیت‌های نشرکشورمان را در عرصه‌های مختلف به نمایش دربیاوریم.

وی گفت: در طراحی غرفه ایران سعی شده است که از نماد خط و کتابت ایرانی مبتنی برنگارگری استفاده شود. فضای غرفه 312 متراست که به صورت رایگان در اختیار قرار گرفته و برمبنای قرارداد تبادل غرفه رایگان با طرف روسی است.

شهرام‌نیا تصریح کرد:‌ در غرفه ایران 12 ناشر در هفت موضوع دین، هنر، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کتب دانشگاهی، ادبیات و عمومی 400 عنوان کتاب ترجمه به روسی به نمایش گذاشته می شود و روزانه دو ساعت نمایش فیلم خواهیم داشت و در طبقه فوقانی نمایشگاه نیز فضایی به مساحت 350 متر به عنوان گالری در اختیار قرار گرفته که از آن برای نمایش آثار و تابلوهای هنری استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درنمایشگاه کتاب مسکو خبر داد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهد کرد و افتتاح نمایشگاه توسط رئیس دومای روسیه انجام می‌شود.

وی گفت: دو روز پایانی نمایشگاه مصادف با روز شهر درکشور روسیه شده که دراین دو روز بنا به سنت روس ها مردم به پارک ها و مراکز تفریحی مراجعه می کنند و با توجه به هم جواری محل نمایشگاه با پارک قطعا با استقبال از غرفه ایران مواجه خواهیم بود.

در ادامه این نشست حسینی، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر، تأکید داشت بحث خواهرخواندگی شهرهای مسکو و تهران به طور جدی در این نمایشگاه دنبال می‌شود و سعی ما بر این است که در مدت نمایشگاه بتوانیم درغرفه ایران برنامه‌های هفته تهران را  به نمایش بگذاریم.

در این نشست دست اندرکاران و دیگر مشارکت‌کنندگان برپایی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو گزارشی از روند انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را بیان کردند. بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از تاریخ 11 تا 15 شهریورماه در محل پارک «ودن خواه» برگزار می‌شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران