نعمت‌زاده: ۵۰ درصد واگذاری‌ کارخانجات بابت رد دیون دولت صورت گرفته است

نعمت‌زاده: 50 درصد واگذاری‌ کارخانجات بابت رد دیون دولت صورت گرفته است

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد واگذاری‌های کارخانجات دولتی بابت رد دیون دولت صورت گرفته است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۴ میزان اکتشاف معادن به ۱۰ برابر سال‌های گذشته برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه دومین گردهمایی رؤسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت کشور، با اشاره به اینکه دولت بسیاری از واگذاری‌ها را برای پرداخت بدهی و رد دیون خود انجام داده است، اظهار داشت: این موضوع باعث شده است واگذاری بدون رقابت صورت گیرد و حتی در برخی موارد خریدار اهلیت لازم را نداشته باشد.

وی در ادامه به 3 برابر شدن میزان اکتشاف معادن کشور اشاره و تصریح کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا پایان سال 94 میزان اکتشاف معادن به 10 برابر سال‌های گذشته برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در گردهمایی روسای سازمان‌های صنعت کشور، برنامه راهبردی 10 ساله این وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: به زودی این برنامه راهبردی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و اجرای آن آغاز می‌شود.

نعمت‌زاده مسائل مربوط به نقدینگی واحدها را عمده مشکل صنایع کشور عنوان کرد و افزود: بانک‌ها صنایع ما را یاری کنند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

وی با تأکید بر توانمندی‌های آذربایجان شرقی در صنعت تصریح کرد: تصمیم گرفتیم تا صنایع خودروسازی تجاری و سنگین در کنار صنعت تولید لوازم خانگی آذربایجان شرقی را به عنوان محور در کشور توسعه دهیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon