‌۱۲ هزار فرصت شغلی در ۱۱۷۶ تعاونی فعال استان قم ایجاد شد


‌12 هزار فرصت شغلی در 1176 تعاونی فعال استان قم ایجاد شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: ‌۱۲ هزار فرصت شغلی در ۱۱۷۶ تعاونی فعال قم ایجاد شده است‌.

نصرالله بازوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فعالیت بیش از 1000 تعاونی فعال در استان قم اظهارداشت: 10 تعاونی دیگر نیز در 4 ماه نخست امسال تشکیل شده و یا در حال تشکیل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به قوانین تجارت در ایجاد شرکت‌ها افزود: در این قانون 7 شرکت تعریف شده که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌های سهامی، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط سهامی، مختلط غیر‌سهامی، نسبی و تعاونی‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ثبت شرکت‌ها جدا از تعاونی‌ها است که توسط اداره ثبت شرکت‌ها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت‌های تعاونی‌ها را طبق ماده 66 قوانین و مقررات بخش تعاون که در سی بند و مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت و نظارت خود قرار می‌دهد.

بازوند با اشاره به اینکه از 7 مورد شرکت‌های مشخص شده در قوانین تجارت فقط تعاونی‌ها ثبت می‌شوند و ادامه فعالیت‌هایشان با این اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در فرآیند تشکیل تعاونی‌هابا مراجعه شخص یا اشخاص به بخش تعاون این اداره‌کل و درخواست تشکیل تعاونی و تکمیل فرم‌های مربوطه، مجمع عمومی برگزار می‌شود پس از انجام انتخابات، هیئت مدیره مشخص و صاحبان امضاء معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه بخش تعاون، کمیته تعیین وضعیت و انحلال تعاونی‎ها را تشکیل داده است، گفت: این کمیته با اتحادیه‌های مربوطه و خود تعاونی‌ها وظیفه نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها و طبق ماده پنجاه و چهارقوانین و مقررات بخش تعاون احراز یا عدم احراز تعاونی‌ها را بر‌عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت اداره کل تعاون استان، تا پایان 4 ماهه ‌سال 94 در مجموع تعداد 2037 تعاونی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد تعاونی با 968 هزار و 44 نفر عضو مرد و 6 هزار و 838 عضو خانم با سرمایه هزار و 54  میلیارد ریال تشکیل شده که با تشکیل این تعاونی‌ها 18 هزار و 789 نفر مشغول به کار شده‌اند.

بازوند با بیان اینکه از میزان 2 هزار و 37 تعاونی تشکیل شده هزار و 176 مورد آن فعال است، تصریح کرد: این تعاونی‌ها با سرمایه773 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی 12هزار و 631 نفر در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon