یک‌طرفه شدن جاده چالوس لغو شود


یک‌طرفه شدن جاده چالوس لغو شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار البرز با تاکید بر اینکه براساس بازدیدهای صورت گرفته با وجود جاده دیزین به شمشک نباید اقدام به یک طرفه کردن جاده چالوس کرد، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید حمید طهایی در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز اظهار داشت: با یک طرفه شدن جاده  چالوس مردم 50 روستا دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: هرچند 15 کیلومتر جاده نوجان با هدف کاهش بار ترافیکی دو طرفه شده ولی این امکان برای کل مسیر، میسر نشده است.

طهایی گفت: براساس بازدیدهای صورت گرفته با وجود جاده دیزین به شمشک نباید اقدام به یک طرفه کردن جاده چالوس کرد.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این زمینه صورت گیرد و این امر تلاش بیش از پیش مسئولان ذیربط را برای در اختیار گرفتن نگهداری این جاده می‌طلبد.

استاندار البرز گفت: باید مدیریت و نگهداری این مسیر در اختیار استان البرز قرار گرفته و فعالیت‌های اطلاع‌رسانی دقیقی در آن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به این امر سبب می‌شود تا مسافران تهرانی برای رفتن به شمال از جاده دیزین به شمشک استفاده کنند که همین امر در کاهش ترافیک شهری البرز موثر است.

طهایی افزود: نیروی انتظامی، پلیس راه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با رایزنی می‌توانند نسبت به تحقق این امر مهم اقدام کنند.

وی گفت: ترغیب عموم به استفاده از جاده دیزین به شمشک نیاز به اطلاع رسانی وسیع دارد که رسانه‌ها سهم بزرگی را در این بخش دارند.

استاندارالبرز با اشاره به حادثه سیل در روستای سیجان یادآورشد: تلاش ها برای جذب اعتبار به منظور جبران خسارت‌های مالی این روستا ادامه دارد و اکنون برای جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ماه جاری 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اعتبار ستاد بحران را از وزارت‌خانه‌های خود پیگیری کرده و مدیریت بحران عملکرد دستگاه‌های امدادرسان  را در سیل روستای سیجان ارزیابی کند.

طهائی با اعلام اینکه برخی مدیران ذیربط در جریان سیل روستای سیجان از همان ساعات اولیه درمحل حادثه حضور داشتند، از رسانه‌ها خواست تا با بیان واقعیت‌ها زوایای مختلف موضوع را مورد بررسی قرار دهند. 

استاندار البرز گفت: با توجه به ارزیابی وزارت کشور از سه استان البرز، مازنداران و تهران که در سیل اخیر درگیر بودند، مدیریت استان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل اخیر نسبت به سایر استان‌ها مثبت ارزیابی شده است.

اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین و اثرگذارترین محور برنامه ششم است

همچنین ذبیح الله قائمی رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی البرز در این جلسه به بررسی پیشنهادات کارگروه‌های تخصصی (کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی) و فرآیند تقاضاهای احداث بنا در خارج از حریم شهر ها و روستا پرداخت و اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست‌‌های کلی برنامه‌ ششم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب در سه محور اصلی و اساسی، اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین و اثرگذارترین محور برنامه ششم است.

وی افزود: برنامه‌های ابلاغی بر سه محور اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری، تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی تدوین شده و فصل‌های استانی آن نیز ابلاغ شده است به همین منظور مدیران باید بر روی برنامه ششم توسعه وقت کافی بگذارند.

قائمی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید آمادگی  لازم را داشته باشند تا متناسب با سیاست‌های ابلاغی بتوانند برنامه‌ای را تنظیم کنند که حداقل برای پنج سال به عنوان مبنای تصمیم‌گیری ما نقش کلیدی و بارز داشته باشد.

وی گفت: در سه محور اصلی و اساسی ابلاغ سیاست‌‌های کلی برنامه‌ ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین و اثر گذارترین محور برنامه ششم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز گفت: الگوهای برنامه ششم توسعه کشور باید طوری در استان برنامه‌ریزی و اجرایی شود تا تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی را برای تحقق فرمایشات حضرت ‫امام خامنه‌ای (مدظله العالى)‎ در خود داشته باشد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید کلیه اصول مرتبط با اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی و سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه کشور را در برنامه‌های تدوینی اولین برنامه توسعه خود لحاظ کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon