پیشروی نیروهای مردمی یمن در استان مأرب

پیشروی نیروهای مردمی یمن در استان مأرب

خبرگزاری تسنیم: ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل چندین موضع را در استان مارب در مرکز یمن به دست گرفتند و امنیت آنها را به صورت کامل تامین کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل چندین موضع را در مارب به دست گرفتند و امنیت آنها را به صورت کامل تامین کردند.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه نظامی "علیب" در عسیر را با 20 موشک گلوله باران کردند.

همچنین این نیروها یک موشک از نوع گراد را به سوی پایگاه نظامی التویله عربستان در ظهران عسیر شلیک کردند.

فعالان یمنی می‌گویند که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور تمامی مراکز نظامی عربستان را در منطقه «وادی الخوبه» در استان جازان به کنترل خود درآوردند.

همچنین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور به نبردهای خود در مناطق جنوبی این کشور علیه عناصر القاعده و نیروهای وابسته به منصور هادی ادامه می‌دهند و در حال حاضر این درگیری ها در چند استان از جمله عدن، لحج، تعز، أبین و إب ادامه دارد.

در  تعز منطقه حی الجمهوری و اطراف کوه "جره" و شهرک‌های النقطه الرابعه و حوض الاشرف، کانون درگیری میان ارتش یمن و عناصر مسلح به شمار می‌رود و عناصر مسلح در تلاش برای پیشروی به سمت ساختمان پلیس و فرماندهی المحور و ساختمان دفتر استانداری هستند.

بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به منازل شهروندان در منطقه الحمراء واقع در استان لحج در جنوب یمن 8 غیر نظامی یمنی شهید و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور مثلث مقیبره، منطقه بیت عیاض، مثلث الشظیف واقع در غرب الحوطه مرکز استان لحج و  بخشی از ارتفاعات شهرستان المسیمیر واقع در این استان را از عناصر القاعده پاکسازی کردند.

این منبع تاکید کرد که منطقه بیت عیاض مهمترین و خطرناکترین کانون‌های حضور القاعده در استان لحج واقع در جنوب بوده است.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد در حمله نیروهای ارتش یمن به یک موضع نظامی مرزی در «ظهران» 4 نظامی سعودی کشته و 8 نفر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان