«بایکوت» و «تحریف هدفمند» نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا توسط رسانه‌های بزرگ غربی

«بایکوت» و «تحریف هدفمند» نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا توسط رسانه‌های بزرگ غربی

خبرگزاری تسنیم: مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی تأکید کرد: رویکرد اصلی رسانه‌های بزرگ غربی نسبت به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا «بایکوت» و «تحریف هدفمند» است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمید‌رضا مقدم‌فر در کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان که در تالار اجتماعات کتابخانه حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار داشت: صدور نامه مقام معظم رهبری یک نقطه عطف بود و با رویه‌های جاری صدور این پیام، تفاوت‌های مهمی دارد.

مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با ابراز "این نامه شباهت‌های زیادی به دعوت به اسلام از سوی پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام و در ابتدای تبلیغ دین مبین اسلام داشته است"، خاطرنشان کرد: محتوای این نامه در عین اینکه بسیار ساده و قابل فهم است، اما دارای غنای فراوانی است. ابعاد این نامه بسیار گسترده است و هر کدام از این ابعاد می‌تواند نقطه آغازی برای گشوده شدن دریچه‌ای جدید به‌سوی مخاطب باشد.

وی با تذکر "این نامه می‌تواند در این مقطع زمانی برای تمامی کسانی که در جستجوی حقیقت هستند و نیز به‌نحوی دغدغه گسترش اسلام را دارند نقشه راه باشد"، تصریح کرد: در این نامه به‌شکلی هنرمندانه تاریخ غرب به چالش کشیده شده و از سوی دیگر به جامعه مخاطب تأکید می‌شود که اسلام نمایانده شده در جوامع غربی، اسلام اصیل نیست.

مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به علل و زمینه‌های صدور این نامه بیان کرد: در راستای پروژه اسلام‌هراسی در غرب همچنین بهره‌گیری از تروریست‌های تکفیری برای معرفی نماد اسلام و مسلمانان در غرب از یک سو و حوادث فرانسه (شارلی‌ ابدو) و برخی رخداد‌های مشابه، موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تصویری جذاب، پیش‌برنده و پویا از اسلام و انقلاب ‌اسلامی و الهام‌بخشی انقلاب ایران برای ملل مسلمان و تأثیر انقلاب اسلامی ایران در گسترش بیداری اسلامی را می‌توان به‌عنوان زمینه‌های صدور این نامه بیان کرد.

وی با بیان این نکته "امروز اسلام‌گرایی در کشورهای اروپایی در حال گسترش است و تغییر بافت جمعیتی نیز در کشورهای غربی مؤید این مطلب است"، گفت: نتایج بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی«پیو» این مورد را تصدیق می‌کند، برای مثال در یکی از نتایج این تحقیقات عنوان شده است که در کشور فرانسه از هر 5 نفر یک نفر مسلمان است و با این رویه تا 40 سال آینده فرانسه به کشوری اسلامی تبدیل می‌شود.

مقدم‌فر افزود: این مسئله البته صرفاً مخصوص فرانسه نیست و سایر کشورهای اروپایی مانند انگلستان و آلمان نیز چنین شرایطی را تجربه می‌کنند و در مجموع این چنین است که سهم مسلمانان از مجموع جمعیت اروپا دائماً در حال افزایش است و شاهد هستیم که امروز، آلمان و فرانسه بزرگترین جمعیت مسلمانان را میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند.

وی ادامه داد: این آمار و موج اسلام‌خواهی، عده‌ای را نگران کرده و یکی از زمینه‌ها و عللی است که موج اسلام‌هراسی را میان جوامع غربی و آمریکایی توسط نظام سلطه گسترش داده است.

مسئول فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با یادآوری روش‌ها و قالب‌های اسلام‌هراسی اظهار داشت: اسلام‌هراسی امروز بدون رسانه‌ها معنا ندارد، در واقع اسلام‌هراسی در بستر مدیریت افکار و تلقی‌ها و مدیریت‌ برداشت‌ها صورت می‌گیرد و این یعنی تصویرسازی غلط از اسلام و القای آگاهی‌های غیرواقعی و دستکاری شده از اسلام در غرب که توسط هژمونی رسانه‌ای غرب به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به علل اسلام‌ستیزی در غرب گفت: غرب برای تثبیت و تقویت مبانی هویتی خود به دشمن نیاز دارد، از سوی دیگر مهار موج صهیونیسم‌ستیزی و مهار و کنترل موج اسلام‌گرایی نیز به‌زعم سیاستمداران غربی نیازمند گسترش اسلام‌ستیزی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با طرح این پرسش "چرا جوانان به‌عنوان مخاطب نامه قرار گرفته‌اند؟" درخصوص نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار داشت: دلایل این مسئله در خود نامه نیز قید شده است که از این میان می‌توان به آینده‌ساز بودن جوانان، زنده‌بودن حس حقیقت‌جویی میان آن‌ها، تفکیک مردم از سیاستمداران در غرب و نقش و تأثیر جوانان در روشنگری محیط پیرامونی خود اشاره کرد.

مقدم‌فر با یادآوری اینکه "این نامه دارای پیام‌های متعددی است"، گفت: تقابل گفتمان جاهلیت مدرن و گفتمان نوین اسلام، دعوت به حقیقت، دعوت به شناخت بی‌واسطه از اسلام و به چالش کشیدن تاریخ غرب، بخشی از پیام‌های این نامه است اما شاید مهمترین پیام این نامه غلط دانستن تصویری که از اسلام در غرب ارائه شده و فریب رسانه‌ای مردم در کشور‌های غربی برای دور داشتن آن‌ها از حقیقت است.

وی با توجه به واکنش رسانه‌های غربی به این نامه اظهار داشت: بایکوت و سانسور رویکرد اصلی رسانه‌های غربی در قبال این نامه بوده است، در یک بازه زمانی یک ماهه با بررسی 234 روزنامه غربی در 45 کشور، مشخص شد که تنها 9 روزنامه از این تعداد روزنامه‌ها به نامه اشاره کردند و روزنامه‌ای مانند نیویورک تایمز، بیشترین توجهش در حد دو اشاره بوده است.

مقدم‌فر با اشاره به بخش‌های سانسور شده این نامه از سوی رسانه‌های غربی تأکید کرد: مواردی مثل "بخش تصویرسازی دروغین از اسلام"، "علت مخاطب قراردادن جوانان"، "پرسش درباره انگیزه سیاه‌نمایی علیه اسلام و مبانی ارزشی فرهنگ اسلامی" از دایره توجه رسانه‌های غربی به‌صورت هدفمند حذف شده است.

وی اضافه کرد: ابتکار عملی در انتشار این نامه وجود داشت و آن هم این بود که قبل از انتشار آن در رسانه‌های رسمی، نامه در فضای مجازی منتشر شد.

این کارشناس سیاسی با بیان "این نامه هنوز در مراحل ابتدایی توزیع و انتشار قرار دارد"، گفت: در همین مدت کوتاه، نامه دارای آثار و برکات زیادی بوده است که از آن میان می‌توان به ایجاد روح امید به آینده، به چالش کشیدن جاهلیت مدرن و جلوگیری از گسترش موج خشونت علیه مردم در غرب اشاره کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش مهم‌ترین وظیفه و رسالت مسلمانان مقیم اروپا و آمریکا در قبال این نامه را در سه حوزه ابلاغ و نشر، تبیین و ایجاد روح پرسشگری دانست.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon