بیش از ۷۵۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان شمالی ناتمام مانده است

بیش از 7500 واحد مسکن مهر در خراسان شمالی ناتمام مانده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۵۱۷ واحد مسکن مهر در استان خراسان شمالی ناتمام مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، علی‌اصغر بدیعی مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این واحدها به دو بخش پیشرفت بالای 70 درصد و 90 درصد تقسیم‌شده‌اند.

بدیعی مقدم با اشاره به واحدهای دارای پیشرفت بیش از 90 درصد افزود: در پروژه مسکن مهر سه هزار و 800 واحد دارای پیشرفت بالای 90 درصد داریم که در انتظار دریافت وام‌های پنج میلیون تومانی است که قرار است به مردم پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه وام پرداختی به مردم برای این پروژه از 25 میلیون به 30 میلیون افزایش پیداکرده است گفت: هدف از این اقدام کاهش مبلغ آورده متقاضیان این بخش بود. چراکه تاکنون عده‌ای مبالغ لازم را پرداخت نکرده‌اند.

بدیعی مقدم اظهار داشت: تاکنون تعدادی از متقاضیان مبالغی که باید به انبوه‌سازان پرداخت می‌کردند را نپرداخته‌اند به همین سبب انبوه‌سازان نیز به دنبال مطالبات خود هستند و تا زمانی‌ که پرداخت نشود وضعیت به همین منوال پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: متأسفانه بانک عامل تاکنون این وام‌های پنج میلیون تومانی را پرداخت نکرده است و در صورتی‌که پرداخت شود بیشتر مشکلات حل‌وفصل می‌شود.

وی اظهار داشت: واحدهایی بیش از 70 درصد پیشرفت دارند بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پس از اتمام واحدهای بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی پیگیری می‌شوند.

بدیعی مقدم درباره تعیین تکلیف واحدهایی که کمتر از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز گفت: قصد داریم این واحدها را به سمت‌وسوی تعیین تکلیف پیش ببریم به‌نحوی‌که قرار است واحدهای متقاضیان در این بخش جابه‌جاشده و به‌صورت خود مالک به انبوه‌سازان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره مسکن اجتماعی نیز گفت: سیاست‌های مسکن اجتماعی پس از اتمام پروژه مسکن مهر در استان اجرا می‌شود.

بدیعی مقدم با بیان اینکه استاندار نیز بر اهمیت اتمام پروژه مسکن مهر تأکید کرده است اظهار داشت: پرونده پروژه مسکن مهر استان براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال 95 بسته و طرح مسکن اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی افزود: نحوه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در طرح مسکن اجتماعی اعلام‌شده و راه و شهرسازی نقش نظارتی بر این طرح دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه راه و شهرسازی به‌هیچ‌ عنوان همانند پروژه مسکن مهر به طرح مسکن اجتماعی ورود نمی‌کند اظهار داشت: مردم و سرمایه‌گذاران در این طرح بر اساس شرایط مالی خود اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند.

وی تصریح کرد: این طرح مکانی را برای متقاضیان مشخص نمی‌کند و افراد را در شرایطی قرار می‌دهد که در هرکجا که می‌تواند اقدام به ساخت‌وساز کرده و تسهیلات آن را دریافت کنند.

بدیعی مقدم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات مسکن مهر گفت: در مسکن مهر مشکل انشعابات آب و برق وجود دارد به همین سبب در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، یک و نیم میلیارد تومان به استان تزریق شد که 600 میلیون تومان آن را به بخش آب و 900 میلیون تومان آن را به برق اختصاص دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که جانمایی مسکن مهر گلستان شهر از ابتدای درست بود یا خیر تصریح کرد: جانمایی مسکن مهر در خیلی از نقاط مناسب بوده و دارای توجیه است. اما در بحث گلستان شهر مکان‌های بسیار دیگری وجود داشت که با توجه به نوع ساخت بجنورد می‌شد در مکان دیگری جانمایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: این مکان نیز به دلیل اینکه از قبل انتخاب و طراحی‌شده بود انتخاب شد تا ساخت‌وساز هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی تأکید کرد: به‌هرحال باید از این پروژه حمایت شود تا هرچه سریع‌تر به اتمام رسیده و از ظرفیت‌های آن استفاده شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon