تأکید جهانگیری بر گسترش مناسبات تهران ــ ایروان

تأکید جهانگیری بر گسترش مناسبات تهران ــ ایروان

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان تأکید کرد و گفت: دو کشور می‌توانند با توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها گام‌های مؤثری در جهت منافع دو ملت بردارند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (شنبه) در تماس تلفنی «هویک آبراهامیان» نخست وزیر ارمنستان، با بیان اینکه روابط دو کشور از روند رو به رشدی برخوردار است، اظهار داشت: زمینه‌های همکاری فراوانی میان دو کشور وجود دارد و می‌توانیم سطح همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارتقا دهیم.

وی همچنین با آرزوی توفیق و سعادت برای دولت و ملت ارمنستان، افزود: ایران آمادگی دارد همکاری‌های خود را با ارمنستان در حوزه‌ای مختلف از جمله انرژی، تولید و انتقال برق و ترانزیت کالا و مسافر از مسیر ایران، ارمنستان و گرجستان گسترش دهد.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این مکالمه تلفنی، با تکرار دعوت از دکتر جهانگیری برای سفربه ارمنستان و با ابراز خرسندی از رفع برخی موانع پیش روی همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی و انتقال گاز، خواستار ارتقای سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف میان تهران و ایروان شد.

هویک آبراهامیان همچنین با آرزوی سلامتی و موفقیت برای دولت و ملت ایران، از آمادگی کشورش برای همکاری‌های سه‌جانبه میان ایران، ارمنستان و گرجستان در زمینه توسعه ترانزیت خبر داد و اظهار امیدواری کرد در یک نشست سه‌جانبه میان مقامات سه کشور، مقدمات این همکاری فراهم شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon