۱۰ کشتی‌ توقیف‌شده چینی‌ عملیات صیادی غیرقانونی نداشته‌اند

10 کشتی‌ توقیف‌شده چینی‌ عملیات صیادی غیرقانونی نداشته‌اند

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان شیلات گفت: براساس بررسی‌های کارشناسان سازمان شیلات مشخص شد که کشتی‌های چینی صید غیرمجازی نداشته‌اند و به‌خواست کمیته امنیت دریایی برای انجام بررسی‌های بیشتر توقیف شدند.

علی‌اصغر مجاهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر، اظهار داشت: شناور‌های توقیف شده چینی، شناورهای صیادی هستند که با درخواست سازمان بنادر وارد آب‌های ایران شدند.

وی خاطرنشان کرد: این کشتی‌ها در آبهای ما درخواست عبور بی‌ضرر داشتند، اما به‌دلیل نزدیک شدن به مناطق ساحلی چابهار برای تجدید آذوقه، توقیف شدند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ادامه داد: این کشتی‌ها نزدیک شدن خود به ساحل را به سازمان بنادر برای انجام تدارکات اطلاع داده بودند.
                                                   
مجاهدی بیان داشت: این کشتی‌ها عملیات صید غیرمجازی نداشته‌اند و کمیته امنیت دریایی صرفاً برای انجام بررسی‌ها بیشتر اقدام به توقیف این کشتی‌ها کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به موقعیتی که منطقه چابهار برای صید فانوس‌ماهی‌ها دارد به‌دنبال رونق این منطقه و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌صورت مشارکتی با پرچم ایران هستیم.

وی گفت: به‌دلیل اینکه اکثریت سهام این شرکت‌ها ایرانی هستند، منع قانونی برای صیادی آنها در آب‌های ایران وجود ندارد و از این امر استقبال می‌شود.

پرونده 11کشتی ماهی‌گیری متخلف بحرین و امارات به دادگاه می‌رود

مجاهدی تصریح کرد: در تاریخ‌های 1 و 6 مرداد ماه نیز در 2 عملیات، 3 شناور اماراتی و 8 شناور بحرینی به‌دلیل انجام صید غیرمجاز در محدوده آبهای کیش توقیف شدند.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: پرونده این 11 کشتی که صید غیرقانونی داشته‌اند تشکیل شده و در مرحله ارسال به مراجع قضایی قرار دارد.

انتهای پیام/*

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه