آسترکی: برای موفقیت در پارالمپیک ۲۰۱۶ باید از خواب خرگوشی بیدار شویم

آسترکی: برای موفقیت در پارالمپیک 2016 باید از خواب خرگوشی بیدار شویم

خبرگزاری تسنیم: مربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان گفت: اگر می‌خواهیم در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به مدال برسیم باید از خواب خرگوشی بیدار شویم.

رضا آسترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اظهار داشت: هدف اصلی ما از حضور در قزاقستان کسب سهمیه المپیک بود که خوشخبتانه به این مهم دست یافتیم. مسابقات این دوره در سطح بسیار بالایی برگزار شد و با توجه به اینکه سهمیه المپیک توزیع می‌شد، همه کشورهای شرکت کننده با تمام قوا به قزاقستان آمده بودند.

وی افزود: چین با 13 ورزشکار مرد و 13 ورزشکار زن راهی مسابقات شده بود اما همه دیدند که هشت وزنه‌بردار ایرانی با غیرتی مثال‌زدنی موفق شدند بالاتر از این کشور بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند. به همین دلیل نیز کادر فنی صددرصد از عملکرد ملی پوشان راضی است، چرا که موفق شدند هشت سهمیه را به خود اختصاص دهند.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان با اشاره به عملکرد سیامند رحمان در دسته 107+ کیلوگرم گفت: سیامند قدرت اول دنیاست  و همانطور که همه دیدند، فقط خودش قادر است که رکوردش را جابه‌جا کند. مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک می‌خواستند سیامند در همین مسابقات قزاقستان رکورد 300 کیلوگرم را از خود بر جا بگذارد، اما خودمان صلاح دیدیم که فعلاً این کار را نکند و تا پارالمپیک 2016 ریو صبر کند.

آسترکی درباره استقبال مسئولان ورزش کشور از تیم ملی وزنه‌برداری در بازگشت از قزاقستان و اینکه افتخار آفرینی ورزشکاارن جانباز و معلول برای مسئولان ورزش تبدیل به عادت شده است، عنوان کرد: به‌نظرم همین‌گونه است. فقط مسئولان فدراسیون جانبازان برای استقبال آمده بودند و خبری از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نبود. استقبالی که شایسته این قهرمانان بود، به عمل نیامد. زمانی کسب مدال در وزنه‌برداری معلولان آسیا یک آرزو بود اما حالا و در واقع از پارالمپیک لندن به بعد این ایران است که قدرت اول قاره آسیا و جهان محسوب می‌شود.کلکسیون ما کامل شده اما اگر می‌خواهیم برای پارالمپیک به مدال برسیم باید از خواب خرگوشی بیدار شویم.

وی ادامه داد: شنیدم هفته قبل به دوومیدانی‌کارانی که سهمیه المپیک کسب کردند، در همان فرودگاه 10 میلیون تومان پاداش داده شد. فعلاً که خبری از این پول ها برای وزنه‌برداران معلولان نیست اما امیدوارم یکسان کردن پاداش‌ها از یاد نرفته باشد، چون در غیر این صورت ظلم و اجحاف بزرگی نسبت به معلولان صورت می‌گیرد. شرایط ورزشکاران معلول برای ورزش کردن و افتخارآفرینی بسیار سخت‌تر از ورزشکاران سالم است. این در حالی است که چشم امید آنها به دست مسئولان است و امیدوارم فراموش نشوند.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان در پایان گفت: اگر در خواب غفلت بمانیم، قطعاً برای پارالمپیک ضربه می‌خوریم. مشکلات مالی  و روحی و روانی در بین ورزشکاران معلول بیشتر شده و فقط ابراز امیدواری می‌کنم که مسئولان به وعده‌های خود ترتیب اثر بدهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon