امروز در تسنیم, «حمله به عراق؛ آنچه رسانه‌ها به شما نگفته‌اند»

امروز در تسنیم, «حمله به عراق؛ آنچه رسانه‌ها به شما نگفته‌اند»

خبرگزاری تسنیم: نشست نقد و بررسی کتاب «حمله به عراق،‌ آنچه رسانه‌ها به شما نگفته‌اند» عصر امروز با حضور نویسنده و مترجم کتاب در خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست نقد و بررسی کتاب «حمله به عراق؛ آنچه رسانه‌ها به شما نگفته‌اند» از منشورات کتاب نیستان عصر امروز یکشنبه 11 مرداد ساعت 17 تا 19 در خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود.

در این نشست سیدعلی شجاعی به‌نمایندگی از انتشارات نیستان،‌ محمدرضا نوروزپور مترجم و ریس ارلیک نویسنده کتاب و روزنامه‌نگار آمریکایی حضور خواهند داشت.

«حمله به عراق؛ آنچه رسانه‌ها به شما نگفته‌اند» تازه‌ترین کتاب انتشارات نیستان است که در آن پشت‌پرده‌هایی از حمله آمریکا به عراق توسط «نورمن سولومون» و «ریس ارلیک» دو روزنامه‌نگار آمریکایی روایت شده است.

در این کتاب نورمن سولومون و ریس ارلیک به‌عنوان دو خبرنگار و تحلیل‌گر رسانه، در پی سفری که پیش از آغاز حمله آمریکا به عراق داشته‌اند و در ادامه آنچه رسانه‌های کشورشان درباره این نبرد به خورد مردم خود و دنیا داده‌اند، در اقدامی تحسین ‌برانگیز به تشریح سازمان رسانه‌ای آمریکا در مواجهه با جنگ عراق پرداخته‌اند.

سولومون و ارلیک در این اثر هیچ ابایی ندارند تا سازمان رسانه‌ای را که خود جزئی از آن به شمار می‌روند با افشاگری‌هایی به‌سبک گزارش‌هایی که در مورد سوژه‌های دیگر داشته‌اند، به زیر تیغ برده و دست آنها را رو کنند. این رویکرد متهورانه است که متن این کتاب را بسیار خواندنی می‌کند.

سولومون و ارلیک کتاب را با ماجرای نخستین سفرشان به عراق و نخستین تصویری که از این کشور در آستانه جنگ می‌بینند شروع می‌کنند، تصویری از عکس رئیس جمهور آمریکا بر سر در ورودی هتلی در عراق و در ادامه گزارشی از دیدار با طارق عزیز، وزیر امور خارجه صدام حسین که سعی در اقناع تیم آمریکایی دارد. اما نکته قابل توجه در همین ابتدای کتاب گزارشی است که نویسنده از تمایل و نگاه رسانه‌های کشورش به گزارش در مورد عراق نشان می‌دهند، گزارشی که حاکی از نوع چتر ملی سیاسی بر سر آنها درباره نوشتن از عراق به‌عنوان مقصد بعدی حمله نظامی است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران