عملیات ساخت نخستین مرکز بازتوانی قلب و عروق در خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات ساخت نخستین مرکز بازتوانی قلب و عروق در خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: نخستین مرکز آموزشی بازتوانی قلب، عروق و اعصاب با حضور مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیرکل مجمع خیران سلام کشور در خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید رضا نیری، دبیر کل مجمع خیران سلامت ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مرکز آموزشی بازتوانی قلب، عروق و اعصاب شادروان محمد رضا قائمی در بیمارستان ولیعصر بیرجند، اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) می‌فرماید سه کس زمانی که از دنیا می‌روند پرونده اعمال آنها باز است یکی کسی که صدقه جاری می‌دهد دوم کسی که علمی به جا بگذارد که دیگران از آن مرتفع شوند و سوم اولاد صالح است که سبب باز ماندن پرونده اعمال می‌شود.

دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور تصریح کرد: هیچ کاری زیباتر و جالب تر از این نیست که یک پزشک و پرستار بر سر بالین مریضی با روی خوش برود و اکثر بیماری‌ها با روی خوش و برخورد مناسب مداوا می‌شود و بهترین عمل می‌تواند همین برخورد باشد.

وی افزود: تا می‌توانیم باید با توجه به شرایط و تحریم‌ها تلاش کنیم و مستکبران چشم دیدن ما را ندارند زیرا ما با پیشرفت خود موانع آنها را به خطر می‌اندازیم.

نیری تصریح کرد: هر چه از نظر فکری، علمی و دانش وضعیت ما بهتر شود دشمنان ما بیشتر ناراحت می‌شوند و آنها با تحریم سعی بر فشار آوردن به ما دارند که حضور مردم در صحنه کمر آنها را می‌شکند.

وی با اشاره به ساخت 3 هزار مرکز درمانی توسط مجمع خیران سلامت گفت: این مراکز در چهار سال اخیر ساخته و تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز تصریح کرد: مرکز آموزشی بازتوانی قلب و عروق و اعصاب حلقه مفقوده در سیستم درمانی دانشگاه بوده است و این مرکز با حمایت و همکاری همکاران بخش قلب در راستای بازتوانی بیمارانی که جراحی قلب یا سکته قلبی کرده و یا بیماران مغز و اعصاب مفید و کاربردی خواهد بود.

کاظم قائمی بیان کرد: این مرکز در حاشیه جنوب غربی داخل بیمارستان ولیعصر با مساحت هزار متر مربع احداث می‌شود و ساخت این مرکز توسط مجمع خیران سلامت استان در مراحل اخذ مجوز قرار دارد که برای آغاز عملیات 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده و تمام هزینه این مرکز تا تجهیز این بنا برعهده بنده است تا مکانی در شان و یاد بود شادروان محمد رضا قائمی داشته باشیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon