کری: به آموزش نیروهای ارتش مصر ادامه می‌دهیم

کری: به آموزش نیروهای ارتش مصر ادامه می‌دهیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا که به مصر سفر کرده است، گفت که واشنگتن به آموزش نیروهای ارتش مصر ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های مصری، جان کری وزیر خارجه آمریکا که در چارچوب سفر خاورمیانه‌ای خود به مصر سفر کرده است در افتتاحیه نشست گفت‌وگوی راهبردی مصر و آمریکا گفت که واشنگتن به آموزش نیروهای ارتش مصر ادامه می‌‌دهد.

دقایقی قبل جلسات گفت وگوی راهبردی مصر و آمریکا به ریاست سامح شکری وزیر خارجه مصر و جان کری وزیر خارجه آمریکا آغاز شد.

در این جلسه که افتتاحیه جلسات گفت وگوی راهبردی دو کشور است، نمایندگان عالی رتبه وزارتخانه‌ها و ادارات ذینفع در روابط مصر و آمریکا حضور دارند و نمایندگان وزارتخانه هایی همچون همکاری بین المللی، صنایع، سرمایه گذاری و تجارت، دفاع و آموزش نیز شرکت خواهند کرد.

در همین رابطه شکری اعلام کرد که گفت وگوهای راهبردی واشنگتن و قاهره فرصت تازه ای برای بازنگری همه جوانب و ارزیابی روابط دوجانبه در سطح بین المللی و تغییر و تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه است که میزان نزدیکی دیدگاه دو طرف و تلاش برای ایجاد وجوه مشترک بین مصر و آمریکا و تنگ تر کردن حلقه اختلافات دیدگاه دوجانبه را نشان می دهد.

وی افزود که مصر مرحله جدیدی از مفاهیم آزادی، دموکراسی، مشارکت سیاسی و عدالت اجتماعی را برای فعال سازی نقش جامعه مدنی آغاز می کند.

شکری همچنین اظهار داشت که در این جلسات محور روابط دوجانبه و تحکیم همکاری راهبردی و نیز تحقق حمایت های سیاسی به نفع منافع دو طرف بررسی خواهد شد.

شکری در ادامه اظهار داشت که گفت وگوهای واشنگتن و قاهره در حل بحران خاورمیانه سهیم خواهد بود و ما امیدوار هستیم که این گفت وگوها به پیدا کردن راه حلی برای بحران های منطقه از جمله بحران سوریه، یمن و قضیه فلسطین کمک نماید.

کری نیز به نوبه خود تاکید کرد که ما اطمینان داریم مصر قادر به اصلاح سیاسی و تقویت دموکراسی است.

وی افزود که شرکت های آمریکایی برای توسعه سرمایه گذاری های خود در مصر آمادگی دارند، روابط راهبردی بین دو کشور بر اساس منافع متقابل استوار است نه تهدیدها.

وی اشاره کرد که اقتصاد مصر می تواند به رشد و شکوفایی برسد و ما از اقدامات رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی برای تقویت اعتماد به اقتصاد مصر استقبال می کنیم.

وی افزود: گفت وگوهای راهبردی از همان نقطه‌ای که متوقف شده آغاز می شود.

کری همچنین تاکید کرد که مصر نقش مهمی را در منطقه ایفا می‌کند و بایستی روابط بین واشنگتن و قاهره تقویت شود همچنانکه مقابله با تروریسم نیز نیازمند تقویت اعتماد بین مسئولین و شهروندان است.

همچنین بررسی تروریسم و راهکارهای مبارزه با آن از دیگر محورهای گفت وگوی نمایندگان مصر و آمریکا در این جلسات است.

جان کری عصر روز گذشته وارد قاهره شد.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان