هالیوودی ها وارد «لیست سفید» دولت اکراین شدند


هالیوودی ها وارد «لیست سفید» دولت اکراین شدند

خبرگزاری تسنیم: دولت اکراین در اقدامی تبلیغاتی نام چند بازیگر سرشناس هالیوودی را در «لیست سفید» خودش قرار داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دولت اکراین در اقدامی جالب توجه نام چند چهره سرشناس هالیوودی را در «لیست سفید» خودش قرار داد. این بازیگران که به همراه چند چهره فرهنگی دیگر در فهرست حضور دارند، افرادی هستند که در تنش های اخیر اکراین و روسیه، طرف اکراین را گرفته اند و در مقابل، کسانی هستند که به خاطر طرفداری از کرمیلین در «لیست سیاه» اکراینی ها قرار دارند.

تیم راث، جرج کلونی، جرد لتو، میلا یوویچ، ورا فارمیگا و آرنولد شوارتزنگر بازیگرانی هستند که در کنار ویو وندرز و پدرو آلمادوار نام خود را در لیست سفید اکراین می بینند. این کشور اروپایی طی بیانیه ای از همه چهره های فرهنگی حامی خودش تشکر کرده است. لیست سفید توسط وزارت فرهنگ کشور اکراین طراحی شده و در آن نام 36 نفر از آمریکا، روسیه و کشورهای دیگر به چشم می خورد. همه افرادی که در لیست فوق حضور دارند اقدامی واضح در حمایت از اکراین داشته اند.

جرد لتو که سال گذشته توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کند در سخنرانی بعد از کسب جایزه اش نامی از اکراین برد. او بعد از آن به همراه گروه موسیقی 30 Seconds To Mars به کیف سفر کرد و کنسرتی را روی صحنه برد. آرنولد شوارتزنگر و جرج کلونی هم در حمایت از اکراینی ها پیامی ویدیویی را منتشر کردند. ویم وندرز و پدرو آلمادوار هم از جمله کارگردانانی بودند که در کمپین حمایت از اولگ سنتسوف حضور داشتند. سنتسنوف کارگردانی اکراینی است که سال گذشته به اتهامی تروریستی توسط نیروهای امنیتی روسیه دستگیر شد.

گفتنی است در ابتدای ماه این کشور لیستی 116 نفره از هنرمندان روس را هم منتشر کرد که حق سفر به اکراین را ندارند. این لیست اخیرا به 600 نفر افزایش پیدا کرده که در بین آنها نام ژرارد دوپاردیو، بازیگر سرشناس فرانسوی که اخیرا تبعه روسیه شده است هم به چشم می خورد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران