مناطق گردشگری حوزه منابع طبیعی زنجان شناسایی شود


مناطق گردشگری حوزه منابع طبیعی زنجان شناسایی شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مطالعات و مهندسی اداره‌‌کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: به منظور توسعه اشتغال پایدار، مناطق گردشگری حوزه منابع طبیعی زنجان شناسایی شود.

جعفر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار داشت: در فرآیند مطالعات جامع حوزه‌های آبخیز عناصر و اجزا تاثیرگذار در آن‌ها در قالب بخش های فیزیوگرافی، هواشناسی و اقلیم، زمین‌شناسی، منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، خاک شناسی، فرسایش و رسوب، پوشش گیاهی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی حوزه‌ها مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی، با تجزیه تحلیل و تلفیق این مطالعات برنامه‌های اجرایی موردنیاز در حوضه‌ها در قالب اقدامات بیولوژیکی، مکانیکی، بیومکانیکی و مدیریتی مشخص و تدوین شده و به منظور اجرا به عوامل ذیربط ارائه می‌شود.

رئیس اداره مطالعات و مهندسی اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر تقویت جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان و شناسایی این حوزه‌ها ابراز کرد: واقعیت این است که جاذبه‌های گردشگری بخش طبیعت در استان زنجان محدود نیست.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه اشتغال پایدار، مناطق گردشگری حوزه منابع طبیعی زنجان شناسایی شود.

بیات با اشاره به وجود موانع و مشکلات پیش رو در رابطه با شناسایی نقاط گردشگری حوزه طبیعی و سایر عنوان کرد: واقعیت این است که برنامه‌های دستگاه‌ها و متولیان این امر با یکدیگر همسو نیست.

وی با اشاره به جاذبه های ژئولوژیکی شهرستان ماهنشان و سایر جاذبه‌های استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر غار ابدال در حوزه قزل تپه زنجان توسط کارشناسان شناسایی شده است که شرایط ویژه‌ای برای تبدیل شدن به نقطه گردشگری طبیعی را دارد.

رئیس اداره مطالعات و مهندسی اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از مسئولان استانی درخواست داریم تا به منظور بهره‌مندی از نعمت ةای طبیعی و خدادادی و ایجاد اشتغال و درآمد، غار ابدال که در 30 کیلومتری زنجان واقع شده است، در قالب مدیریت جامع در چند سال آینده بازگشایی شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon