مازندران با چالش کمبود آب شرب مواجه شد

مازندران با چالش کمبود آب شرب مواجه شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به کاهش بارندگی در استان گفت: مازندران با چالش کمبود آب شرب مواجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری، آموزش و مسئولیت را مهم‌ترین رکن فرهنگ‌سازی در حفاظت از منابع آبی عنوان کرد و اظهار داشت: ایران در منطقه خشک و کم آب دنیا واقع شده، بنابر این مدیریت در مصرف آب اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و نیز سفرهای تابستانی افزود: از آن جایی که مازندران مقصد بسیاری از مسافران در تعطیلات است، مصرف آب نیز در این زمان‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه همراهی مشترکان در مدیریت مصرف ضروری است، ادامه داد: صرفه‌جویی به‌معنای استفاده نکردن نیست، بلکه هدف از این امر، صحیح مصرف کردن و ترویج شیوه‌های درست مصرف آن است.

ذاکری با تاکید بر اینکه مشترکان در مصرف آب، مدیریت لازم را اعمال کنند, افزود: با صرفه‌جویی حداقل 20 درصد در مصرف آب، چالش کمبود آب در فصل تابستان را پشت سر می‌گذاریم.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران، استفاده از تجهیزات کاهنده را در کاهش مصرف آب موثر دانست و گفت: این تجهیزات بیش از 40 درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.

وی افزایش جمعیت، مصرف بیش از حد سوخته‌ای فسیلی و نفوذ سموم و کودهای شیمیایی را در آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی موثر دانست و گفت: آب رودخانه‌ها، دریاچه ها و تالاب‌ها محل مناسبی برای تخلیه زباله نیست.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران، ادامه داد: مصرف آب در بخش‌های شهری و صنعتی و تبدیل آنها به فاضلاب و رهاسازی در سطح زمین یا انتقال به اعماق زمین باعث افزایش آلودگی محیط زیست، تخریب منابع طبیعی و از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه فاضلاب‌های شهری و صنعتی را می‌توان پس از جمع آوری و تصفیه به چرخه طبیعت بازگرداند، افزود: با توجه به کمبود آب در بخش کشاورزی، از پساب تصفیه شده می‌تواند در این بخش استفاده کرد.

وی به اجرای طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب‌های خانگی در برخی از شهرهای استان اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح در شهرهای ساحلی به دلیل شرایط زیست محیطی ضروری است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon