۳۰هزار معلم در سال تحصیلی جدید کسر ساعت موظف خواهند داشت

30هزار معلم در سال تحصیلی جدید کسر ساعت موظف خواهند داشت

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید عدم‌ورود نیرو به آموزش و پرورش و کاهش میزان حق التدریس را درنظر داریم، با این وجود ۳۰هزار نیرو کسر ساعت موظف خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین سلیمی جهرمی امروز در سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید هر مقدار اضافه دانش‌آموز که داشته باشیم 10 درصد منجر به ایجاد کلاس جدید شده و 20 درصد در سطح کلاس‌های موجود ساماندهی می‌شوند.

وی افزود: هرچقدر که توان مدیریتی ما در تشکیل کلاس‌ها قوی‌تر باشد و بهتر کلاس‌ها را سازماندهی کنیم در ساماندهی نیروها مؤثر است. براساس برآورد کلاس‌ها برآورد نیروی انسانی را خواهیم داشت و سه عامل دانش‌آموز، کلاس و نیروی انسانی وقتی با هم سازماندهی شوند، مهر مناسبی را آغاز خواهیم کرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی اختیارات فراوانی را به مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش داده‌ایم و از این جهت کار با سیاست کاهش تمرکز پیش می‌رود.

سلیمی جهرمی بیان کرد: در سیستم سناد ثبت‌نام که انجام شد باید کلاس تعریف شود و هر دانش‌‌آموزی که در کلاس ثبت‌نام شد آن وقت کلاس معنادار می‌شود، تا به امروز 11میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام به‌موقع باعث می‌شود انتقال کلاس‌ها به سامانه بکفا سریع‌تر انجام شده و کار صدور ابلاغ نیروی انسانی انجام شود.

وی اظهار داشت: 4 نوع عدم‌توازن در نیروی انسانی وجود دارد که عبارتند از تراکم نیرو در منطقه و کمبود نیرو در منطقه‌ای دیگر، عدم توازن در جنسیت به‌گونه‌ای که در جنسیت زن بیش از نیاز نیرو داریم و عدم توازن در دوره تحصیلی و رشته تحصیلی.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تغییر ساختار آموزش و پرورش به 6.3.3 باعث عدم توازن بیشتر در نیروی انسانی شده است. البته براساس سیاست‌های درنظرگرفته شده 85 تا 90 درصد نیروها در جای خود سازماندهی می‌شوند و 10 تا 15 درصد نیروها به‌نوعی با نیاز ما متناسب سازی نشده‌اند.

سلیمی جهرمی ادامه داد: سال قبل حدود 20هزار کلاس قابل ادغام در کشور داشتیم و امسال می‌توانیم 10هزار کلاس را کم کنیم تا زمانی که در منطقه‌ای نیروی مازاد به‌تفکیک جنس و گروه درسی وجود داشته باشد سیستم اجازه صدور حق التدریس را نمی‌دهد و رویکرد اصلی آموزش و پرورش بهره‌وری از نیروی موجود است.

وی گفت: در سال تحصیلی 94 ــ 93، 300هزار ساعت کاهش حق‌التدریس داشتیم و پیش‌بینی برای سال بعد کاهش نیرو در کلان و عدم‌ورود نیرو به سیستم و کاهش میزان حق التدریس‌ها است، با این وجود باز هم 30هزار نفر نیرو خواهیم داشت که کسر ساعت موظف دارند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon