ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی می‌شود


ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری زنجان با بیان اینکه ظرفیت‌های استان زنجان به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی می‌شود، گفت: انتقال تکنولوژی در اولویت جذب سرمایه‌گذاران خارجی به زنجان است.

کریم حسین‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره منطقه ویژه‌ اقتصادی شدن زنجان اظهار داشت: این تصمیم تاثیرات مثبتی در وضعیت اقتصادی و تولیدی زنجان دارد و در این راستا تولید کنندگان می‌توانند در فضای بهتری کار کنند.

وی افزود: تمام زیرساخت‌ها تامین می‌شود و تولیدکنندگان علاوه بر اینکه می‌توانند از مزایای این تصمیم در صادارت بهره‌مند شوند برای تامین نیاز داخلی نیز تسهیلاتی دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری زنجان در مورد حضور سفرای کشورهای خارجی در زنجان نیز گفت: این روزها شاهد حضور سفرای کشورهای مختلف در زنجان هستیم که امیدواریم منشا تحولات اقتصادی مثبت برای استان باشد.

وی تصریح کرد: ما برای انجام کارهای مشارکتی با سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد داده‌ایم که در دست بررسی است.

حسین‌خانی خاطرنشان کرد: استان زنجان در حوزه‌های گردشگری، معدن، کشاورزی و صنعت ظرفیت‌هایی دارد که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی ابراز کرد: شهرستان طارم با ظرفیت مناسب کشاورزی می‌تواند سرمایه‌گذاران خارجی را به این شهرستان هدایت کند، در کل، استان زنجان می‌تواند در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذار جذب کند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری زنجان اظهار داشت: ما به دنبال انتقال تکنولوژی در این سرمایه‌گذاری‌ها هستیم و قطعا این چنین خواهد بود، آن‌‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند و ما نیز براساس منافع خودمان استقبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ما شدیدا در مورد مسائل زیست محیطی حساس بوده و از ورود صنایعی که به محیط ریست آسیب بزند جلوگیری می‌کنیم و این موضوع جزو اصولی است که ما بدان توجه ویژه داریم چرا که سلامت جسمی و روانی مردم برای ما مهم است.

حسین‌خانی در مورد وضعیت حمل‌ونقل استان زنجان نیز گفت: در حال حاضر در شرایط خوبی قرار داریم ولی کافی نیست و نیاز به توسعه دارد.

وی در مورد همکاری با کشور ترکیه و ایجاد شهرک ترک در زنجان نیز ابراز کرد: ما پیشنهاد داده‌ایم که مانند ابهر در زنجان نیز ترک‌ها سرمایه‌گذاری کنند که در این راستا ایحاد شهرک صنعتی ترک جزو برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری زنجان در احداث مورد شهرک‌ برق، الکرونیک و آی تی گفت: مقدمات احداث این شهرک آغاز شده در در هفته دولت چند واحد کلنگ‌زنی می‌شود و راه‌اندازی کامل این شهرک به چهار سال زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon