سالانه ۴۰ میلیارد دلار کالای قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود


سالانه 40 میلیارد دلار کالای قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سالانه ۴۰ میلیارد دلار کالای قاچاق از مرزها وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عباس قائدرحمت عصر امروز در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان لرستان، اظهار داشت: کارآفرینان مصداق خادمان مردم هستند که خداوند در روز قیامت آن‌ها را در زیر سایه عرش خود جای می‌دهد، این افراد در عرصه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه توانستند یاری‌گر مردم باشند.

وی افزود: این همه فشار و تحریم حق ملت ما نبود، در این دنیای با عظمت مگر ما جز حق و حقوق خود چه چیزی می‌خواستیم، اما بدخواهان نظام، دنیا را منحصر به خود می‌دانستند تا خود حاکم و بقیه مردم برده باشند، اما دوران برده‌پروری گذشته است.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت تدبیر به‌خوبی مذاکره کرد و تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای، پایداری مردم و هدایت‌های رهبری، همه دست به دست یکدیگر دادند تا ایران در توافق هسته‌ای به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان با تفسیرهای غلط از متن توافق، درصدد کارشکنی هستند که ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم که مجلس و دولت در سایه ولایت با تمام وجود از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت می‌کنند و از حق و حقوق ملت نمی‌گذرند و نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهند که از متن توافق، تعبیر و تفسیرهای که بر ضرر ملت ایران است صورت بگیرد.

قائدرحمت بیان کرد: مردم به دولت تدبیر و امید رأی دادند تا مشکلات‌شان برطرف شود که این مسئولیت دولت را سنگین می‌کند و امید است که به‌واسطه تعامل سازنده با دنیا، شاهد رشد اقتصادی، کنترل تورم، عبور از رکود و کاهش مشکلات اقتصادی در کشور باشیم.

وی گفت: بر اساس گزارشاتی که ارائه شده، 700 هزار بیمه شده اصلی جدید در کشور ایجاد شده، البته ممکن است کسانی که از کار اخراج شده‌اند، محاسبه نشده باشند و این شاخصی برای  توسعه اشتغال و رفع رکود و بیکاری است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس چشم‌انداز 1404، باید 20 درصد تولید ناخالص کشور از محل فعالیت‌های کارآفرینی تأمین شود، بنابراین کارآفرینان باید مورد حمایت همه‌جانبه قرار بگیرند و این با شعار محقق نمی‌شود بلکه همه باید کمک کنند.

وی با بیان اینکه دولت موانع پیش‌روی کارآفرینان را برطرف کند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس قوانینی را تصویب کنند که در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد.

قائدرحمت با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تولید در جامعه، تصریح کرد: همه ارکان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، یاری‌گر و مروج فرهنگ کارآفرینی در جامعه باشند.

وی مسئله اقتصاد و بیکاری را مهم‌ترین دغدغه و مشکل کشور دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند امنیت ما را تهدید کنند، اما بیکاری می‌تواند.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی دولت باید اشتغال ملت را تأمین کند، اما دولت به‌تنهایی قادر به این کار نیست و باید وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد، بنابراین اشتغال‌زایی در جامعه نیازمند حضور جدی و فعالیت کارآفرینان در کشور است.

وی گفت: کار‌آفرینان در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند و به نوعی در جامعه غریب هستند که باید کار‌آفرینان داخلی و سپس خارجی، مورد حمایت قرار گیرند، و برگزاری این قبیل جشنواره ها، حداقل کاری است که می‌توان در معرفی اهمیت کار‌آفرین در جامعه، الگو‌سازی و حمایت از کار‌آفرینان انجام داد.

قائدرحمت افزود: مهم‌ترین ملاک های انتخاب کار‌آفرینان برتر نو‌آوری، آسیب‌پذیری، آینده نگری، اشتغال، منطقه جغرافیایی و میزان محرومیت منطقه مورد فعالیت بوده است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که از اقتصاد دولتی عبور نکنیم و خصوصی‌سازی به معنای واقعی انجام نشود، رونق اقتصادی حاصل نمی‌شود و همیشه اقتصاد با چالشی مواجه است.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید فضای کسب و کار بهبود یابد،  خود‌کفایی و نگاه به بازارهای جهانی مورد توجه باشد و تعامل سازنده‌ای با دنیا برقرار شود تا به رشد اقتصادی دست یابیم.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از قاچاق کالا در کشور، تصریح کرد: سالانه 40 میلیارد دلار قاچاق کالا از مرزهای کشور انجام می‌شود؛ داعش نتوانست به مرزهای کشور وارد شود، اما قاچاق به‌راحتی صورت می‌گیرد.

قائد‌‌رحمت بیان کرد: نظام پولی و بانکی ما به‌طور جدی مشکل دارد، یک کار‌آفرین نمی‌تواند با سود 28 درصد فعالیت مؤثر و تولید داشته باشد، این درحالی است که در کشورهای اروپایی، میزان بهره‌های بانکی فقط سه درصد است.

وی گفت: لازم است که اقتصاد رقابتی شود و در عرصه اقتصاد، سلطان‌شکنی صورت بگیرد، باید آموزش‌ها، هدفدار و متناسب با نیاز بازار باشد، در حالی‌که این توازن، امروز در کشور برقرار نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لزوم شفاف‌سازی در ارائه آمارها، افزود: باید مبارزه جدی با فساد در دستور کار قرار بگیرد، کما اینکه روند مبارزه با فساد در کشور راضی‌کننده نیست و مقام‌ معظم رهبری نیز بارها نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon