تنها ۱۴ میلیارد مترمکعب از ذخایر آبی قزوین باقی مانده است


تنها 14 میلیارد مترمکعب از ذخایر آبی قزوین باقی مانده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از میزان ۱۸ میلیارد مترمکعب آب‌های زیرزمینی نیمی از آن، شور یا تلخ بوده و تاکنون بیش از ۴ میلیارد مترمکعب برداشت شده که تنها ۱۴ میلیارد متر مکعب از ذخایر آبی قزوین باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان قزوین از ظرفیت خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است که افزایش این ظرفیت نیازمند فراهم شدن عوامل موثر در رشد و توسعه کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت آب‌های زیرزمینی در توسعه کشاورزی، بیان کرد: آب‌های زیرزمینی در توسعه کشاورزی نقش بسزایی دارند که با توجه به خشکسالی و کم‌آبی‌ها در چند سال اخیر اهمیت آب‌های زیرزمینی افزایش می‌یابد ولی این امر نباید سبب برداشت بی‌رویه از این منابع آبی و بروز مشکلات جدی‌تر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس آمارهای جمع‌آوری شده در زمینه میزان آب‌های زیرزمینی در استان، بیش از 18 میلیارد مترمکعب آب‌ زیرزمینی در قزوین وجود دارد. 

ابراهیمی‌پاک با بیان این مطلب که نیمی از آب‌های زیرزمینی قزوین شور یا تلخ هستند، تصریح کرد: از میزان 18 میلیارد مترمکعب آب‌های زیرزمینی نیمی از آن، شور یا تلخ بوده و تاکنون بیش از 4 میلیارد مترمکعب برداشت شده که تنها 14 میلیارد مترمکعب از دخایر آبی قزوین باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: اگر برداشت‌ از آب‌های زیرزمینی به همین روند ادامه پیدا کند کشاورزان با مشکلات جدی برخورد می‌کنند که مسئولان مربوط باید تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کنند.

وی عنوان کرد: شهروندان و به ویژه کشاورزان باید در زمینه صرفه‌جویی آب اقدامات لازم را انجام دهند چراکه با کمبود بارش‌ها و خشکسالی مواجه بوده و باید همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله با این بحران تلاش کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon