خبرنگاران نگاه شغلی به حرفه خود نداشته باشند


خبرنگاران نگاه شغلی به حرفه خود نداشته باشند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در همدان با تذکر به اینکه خبرنگاران نگاه شغلی به حرفه خود نداشته باشند، گفت: برخی شغل‌ها بسیار مقدس است که متأسفانه قداست آن نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعد از ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران به‌مناسبت آغاز هفته خبرنگار اظهار داشت: برخی شغل‌ها بسیار مقدس است که متأسفانه قداست آن را نادیده گرفته‌ایم و فقط به‌عنوان شغل به آن نگاه کرده‌ایم.

وی افزود: به‌عنوان مثال بنیاد شهید، کمیته امداد، بهزیستی، اهل منبر و معلمی از پست‌های حساس، ارزشمند و سازنده در جامعه هستند که افراد به‌سبب تنگنای شغلی فقط یک شغل را در نظر گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد: عنوان پیغمبران الهی، نبی به‌معنی خبرآور است و در قرآن سوره نبأ به‌معنی خبر آمده است که این اهمیت حرفه خبرنگاری را آشکار می‌سازد، تمام پیامبران الهی خبرنگار بودند و به برخی پیامبران مرسل به‌معنی نامه‌رسان و پیام‌رسان می‌گفتند.

وی با اشاره به اینکه خبر سازنده و مفید به شخص نجات و حیات می‌دهد، گفت: مهم این است که خبرنگاران نگاه شغلی به حرفه خود نداشته باشند، امانت‌داری الهی و رعایت تقوا را در چارچوب‌های حرفه‌ای رعایت کنند اما اگر اصل کار فراموش شود اصل موضوع را به حاشیه رانده‌ایم.

محمدی اظهار داشت: خبرگزاری‌ها نیت و هدفشان این باشد که خیلی از افراد را از عالم بی‌خبری خبردار کنند و آنها را به‌سوی انسانیت سوق دهند و در این راه خود را به مقاصد پیش پا افتاده آلوده نکنند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon