«انگیزه خدمت» و «بی‌توجهی به منافع مالی» ۲ شاخصه بارز اصولگرای واقعی است‌

«انگیزه خدمت» و «بی‌توجهی به منافع مالی» 2 شاخصه بارز اصولگرای واقعی است‌

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: «انگیزه خدمت» و «بی‌توجهی به منافع مالی» ۲ شاخصه بارز اصولگرای واقعی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله محمد‌علی موحدی‌کرمانی عصر امروز در هجدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، اظهار داشت: هرکس که به یاری دین خدا برخیزد، خداوند نیز او را یاری می‌کند و راه هدایت را به او نشان می‌دهد.

وی پیرامون روحانیت مبارز افزود: روحانیت مبارز، همان‌هایی بودند که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دعوت امام خمینی(ره) را لبیک گفتند و برای پیروزی در مبارزات خود برنامه‌ریزی کردند و در حفظ انقلاب موفق شدند و در دل ملت جای گرفتند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در مورد عقل تأکید کرد: باارزش‌ترین چیز در دنیا عقل است و هیچ‌چیز به‌اندازه آن ارزش ندارد و عقل بنا به خواست و اراده خداوند در وجود انسان جای گرفت.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بزرگترین عبادت در دین اسلام را تعقل عنوان کرد و افزود: بزرگترین عبادت در اسلام تعقل و تفکر است که نحوه اندیشه انسان او را به‌سمت بهشت و یا جهنم هدایت می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی توجه به روحیات افراد در بدو ورود به گروه‌های سیاسی را قابل بررسی دانست و تصریح کرد: شناخت روحیه و تفکر افرادی که به گروه‌های سیاسی وارد می‌شوند، بسیار مهم است و نباید افراد با انگیزه‌های مالی و مقامی وارد این گروه‌ها شوند، چرا که خداوند مزد و پاداشی به آنها نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اگر یک فرد با هدف و انگیزه مالی وارد جریان اصولگرایان شود، باید بدانیم که او اصولگرا نیست. اگر در فصل انتخابات نیز وارد این جریان می‌شود، باید با هدف خدمت وارد شود و انگیزه مالی نداشته باشد.

نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری در زمینه شایسته‌سالاری اصولگرایان برای تصاحب جایگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر فردی خود را اصلح و شایسته برای امورات می‌داند و جایگاهی را برای خدمت بخواهد و به منافع مالی بی‌توجه باشد، یک اصولگرای واقعی و راستگو است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خاتمه مذاکرات هسته‌ای را از جمله مسائل حساس جامعه عنوان کرد و گفت: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری، نباید اجازه دهیم تا جامعه در جریان مذاکرات هسته‌ای دوقطبی شود.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon