شهریان: هزینه مربی خارجی تیم ملی تکواندو بانوان توسط کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود

شهریان: هزینه مربی خارجی تیم ملی تکواندو بانوان توسط کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران ما رشد کرده‌اند و باید برای ارتقای سطح مربیان داخلی کار کرد تا با دانش روز دنیا آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رباب شهریان در خصوص شرایط بانوان برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو گفت: سیاست‌هایی که از طریق کمیته ملی المپیک  و وزارت ورزش و ستاد عالی این بازی‌ها وجود دارد این است که از ورزش بانوان حمایت ویژه شود. در تیراندازی، قایقرانی و دوومیدانی احتمال کسب سهمیه و مدال داریم و می‌خواهیم از این امتیاز استفاده کنیم.

وی عنوان کرد:  امسال 80 درصد از سهمیه‌ها کسب می‌شود و لازم است حمایت‌ها وجود داشته باشد و این به توانمندی خانم‌ها باز می‌گردد که این سهمیه‌ها را کسب کنند.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص رشته تیراندازی گفت: تمام تلاش در تیراندازی است که خانم‌ها سهمیه کسب کنند. برخی رشته‌ها رکوردی است و رکوردها باید به سطح لازم برسد. فدراسیون‌های ورزشی و نواب رئیس به دنبال این هستند که خانم‌ها را برای کسب سهمیه به مسابقات اعزام کنند.

شهریان در پاسخ به این سوال که با توجه به کسب سهمه المپیک توسط لیلا رجبی، چه حمایتی از این ورزشکار صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: با توجه به چالش‌هایی که در بودجه وجود دارد، در جلساتی که داریم برنامه‌ها برای کسب سهمیه دنبال می‌شود به علاوه برنامه دیگری برای افرادی داریم که کسب سهمیه کردند. در ستاد بازی‌‌ها برنامه مدونی در خصوص اردو و مربی مصوب شده است. کسب سهمیه که انجام شد باید برنامه‌ریزی عملیاتی برای ورزشکاران در کسب مدال وجود داشته باشد.

وی در خصوص برنامه‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای 5 ورزشکار المپیکی کشورمان گفت: فدراسیون‌ها برنامه خود را ارائه می‌دهند. گزارش‌های آنها در ابتدا بر اساس پیش‌بینی‌ها بوده و مرحله بعدی برای کسانی است که سهمیه آوردند. در هیئت اجرایی هم مصوب شد فدراسیون‌هایی که کسب سهمیه کردند برنامه بدهند چون در این شرایط باید برنامه‌ها  نفر به نفر تنظیم شوند. هر چه کسب سهمیه زودتر باشد این برنامه‌ها زودتر وارد مرحله بعد خواهد شد.

شهریان درباره حقوق ورزشکاران گفت: مصوبه‌ای در هیئت اجرایی بود که ورزشکاران پس از کسب سهمیه المپیک پاداش بگیرند و در اردو هم حقوق دریافت کنند. البته پرداخت حقوق را باید از فدراسیون پیگیری کرد.

نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک در خصوص حضور مربی خارجی در بخش بانوان اظهار داشت: در بحث مربیان خارجی برای رشته‌های مختلف ورزشی برنامه داریم تا هم سطح دانش مربیان بالا رود و هم مربیان خارجی در تیم ملی باشند و به همین دلیل با فدراسیون‌ها مکاتبه کردیم. پس از صحبت با کیومرث هاشمی قرار شد هزینه مربی تیم ملی تکواندو بانوان از کمیته ملی المپیک پرداخت شود. در دوچرخه‌سواری نیز در بحث مربی خارجی کار شده است.

وی در پایان گفت: می‌خواهیم در آموزش مبلغی را برای حمایت از بانوان در نظر بگیریم از این رو با  بخش آموزش وزارت ورزش صحبت شده است. ورزشکاران ما رشد کرده‌اند و باید برای ارتقای سطح مربیان داخلی کار کرد تا با دانش روز دنیا آشنا شوند. برای مربی خارجی اولویت بندی کردیم  و برنامه‌های خوبی در این زمینه داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon