مرکز مطالعات فنی مهندسی سازمان پدافند غیر عامل کشور افتتاح شد

مرکز مطالعات فنی مهندسی سازمان پدافند غیر عامل کشور افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: مرکز مطالعات فنی و مهندسی پدافند غیرعامل با هدف استفاده از ظرفیت های فنی و مهندسی کشور با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افتتاح شد.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، مرکز مطالعات فنی مهندسی سازمان پدافند غیر عامل با هدف استفاده از ظرفیت‌های فنی و مهندسی کشور و بهره‌گیری از توان علمی افراد متخصص در دانشگاه‌های کشور و تهیه و تدوین مقررات، آیین‌نامه‌ها و ضوابط فنی و مهندسی پدافند غیرعامل و آموزش و هدف دهی آنان در این زمینه و بعنوان بازوی تخصصی سازمان افتتاح شد.

در این مراسم که سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، هوایی رئیس مرکز، اعضای هیات رئیسه و جمعی ار مسئولین حضور داشتند، به صورت رسمی این مرکز افتتاح شد.

در ابتدای مراسم رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: مرکز مطالعات فنی مهندسی در واقع در نقطه شروع مطالعات در زمینه زیرساخت می باشد،اگر چه اقداماتی در زمینه های مختلف در این حوزه انجام شده لیکن به عنوان یک مجموعه رسمی به عنوان شروع کارمحسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه باید ملاحضات تخصصی و فنی را در حوزه پدافند غیرعامل از طریق مقررات، آئین نامه و ضوابط فنی به مخاطب ابلاغ کرد، به لزوم تهیه و تدوین ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل کشور در چهارچوب تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا اشاره کرده از مدعوین درخاست نمود در رشد و شکوفایی این مرکز اهتمام خود را به کار گیرند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: در اساسنامه سازمان که مصوب مقام معظم رهبری است، تدوین و تولید آئین نامه های تخصصی موضوع پدافند غیر عامل سطحی از آن به این مرکز وقسمتی دیگر هم به کمیته دائمی واگذار شده است.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام گفت: در بند 13 سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیر عامل تعیین مرکزی برای تولید استانداردها و آئین نامه های موضوع پدافند غیر عامل که در سیاست های کلی ابلاغ شده و مقام معظم رهبری نیز برای کلیه دستگاه‌ها ابلاغ فرمودند مشخص شده است.

جلالی در خصوص ضرورت تشکیل این مرکز گفت: چون موضوعات مهندسی علاوه بر حجم زیاد وادبیات خاص ، مخاطبین و مجریان خاص دارد،به این نتیجه رسیدیم مرکزی مستقل جهت تولید و تدوین آیین نامه ها و نظامات فنی مهندسی پدافند غیر عامل قرار گیرد.

وی گفت: چون مراجع تصویب متفاوت و برخی را قانون مشخص کرده است،لذا موارد خاص پدافندغیر عامل به سازمان واگذار شده است،برابر اساسنامه سازمان و سیاست های کلی ابلاغ شده ، چون موضوع جدید است ممکن است مواردی تولید شود که مراجع تصویبش نیز متفاوت باشد.

وی از بخش‌های سازمان خواست طرح‌ها، پژوهش‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی خود را از طریق مرکز پیگیری و مرکز نیز با استفاده از برون سپاری و بهره گیری از توان علمی افراد و با مشارکت دانشگاه ها و موسسات علمی کشور نسبت به انجام پروژه ها اقدام و در نهایت نسبت به تهیه و تدوین ضوابط و آئین نامه ها و مقررات حوزه فنی و مهندسی پدافند غیرعامل اقدام کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان گفت: لازم است سندی در قالب نقشه راه و یا سند راهبردی که سیاست ها، روش ها و چشم انداز را مشخص می کند، آماده و ارائه شده، الزامات اولیه مورد نیاز در زمانبندی فشرده به عنوان کار موقت را شروع کنیم.

رئیس مرکز مطالعات فنی و مهندسی پدافند غیرعامل نیز در ادامه با بیان برخی از ویژگی های فنی و مهندسی پدافند غیرعامل به اهمیت این موضوع برای کشور اشاره و ابراز داشت باید به جنبه های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل توجه و با استفاده از مشارکت دانشگاهیان و افراد خبره، مقررات و آئین نامه های این بخش تدوین گردد.

وی با اشاره به توان علمی موجود در کشور ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک ایران عزیز بعنوان پایلوت منطقه ای ضوابط و آئین نامه های پدافند غیرعامل ، خدمات لازم را به کشورهای هدف ارائه دهد.

در ادامه حاضرین نقطه نظرات خود را بیان داشته و دستورالعمل پیشنهادی واگذاری پروژه ها به مرکز مطالعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید در جلسات بعدی و پس از اخذ نظرات معاونین جمع بندی و به تصویب برسد.

مرکز مطالعات فنی و مهندسی پدافند غیرعامل با هدف استفاده از  ظرفیت های فنی و مهندسی کشور و بهره گیری از  توان علمی افراد متخصص در دانشگاه های کشور و تهیه و تدوین مقررات ، آیین نامه ها و ضوابط فنی و مهندسی پدافند غیرعامل و آموزش و هدف دهی آنان در این زمینه و بعنوان بازوی تخصصی سازمان تاسیس شده است.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon