مراکز اورژانس کشور به ۸۰۰ دستگاه آمبولانس جدید تجهیز شد

مراکز اورژانس کشور به 800 دستگاه آمبولانس جدید تجهیز شد

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: امسال ۸۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل اورژانس پیش بیمارستانی جایگزین آمبولانس‌ های فرسوده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جعفر میعادفر صبح امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای دولت یازدهم تحول سلامت و ارتقای درمان کشور است.

وی افزود: با توجه به بدترین شرایط و تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشور دولت یازدهم مصمم بر طرح تحول نظام سلامت و ارتقای درمان مردم بوده است.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور تصریح کرد: در قبل از طرح تحول سلامت در کشور بیش از 70 درصد هزینه‌های بیمارستانی بر دوش مردم بود که با اجرای طرح تحول سلامت در مناطق محروم کمتر از 10 درصد و مناطق برخوردار تنها 10 درصد هزینه‌ها از طرف مردم پرداخت می‌شود.

میعادفر بیان کرد: در راستای ارتقای بخش درمان نیز ما در استان خراسان جنوبی شاهد راه‌اندازی 17 پایگاه اورژانس هوایی در استان خراسان جنوبی بودیم که با وجود هزینه‌های بالای این اورژانس در مرکز استان راه‌اندازی شده است تا در مناطق صعب‌العبور و حساس از این امکان استفاده شود.

وی افزود: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز با قراردادی که با کشور آلمان بستیم 800 دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی پیش از بیمارستانی و معادل آن در سال آینده نیز اضافه خواهد شد که در روند نوسازی ناوگان اورژانس کشور  جایگزین می‌شود.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور تصریح کرد:  توسعه اورژانس بیمارستانی را نیز در دستور کار داریم تا عقب ماندگی‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم.

میعادفر بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما بحث اورژانس بیمارستانی است که 3 اورژانس بیمارستانی در استان را در دستور کار داریم که در فازهای بعدی اعتبارات آن توزیع خواهد شد.

وی افزود: در بحث حوادث بیمارستانی نیز بیمارستان صحرایی را در استان خراسان جنوبی داریم که باید تجهیز شده و از اعتبارات حوادث استانی در این زمینه کمک شود.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اظهار داشت: در زمینه اوژانس هوایی استان نیز ایجاد آشیانه اورژانس هوایی حمایتی در استان باید احداث شود.

معیادفر بیان کرد: در طرح جایگزینی آمبولانس‌های فرسوده یکی از ملاک‌های تعویض آن این است که باید عمر کارکرد این آمبولانس‌ها 7 سال باشد و پس از آن نیز بر اساس نیاز بین پایگاه‎های اورژانسی توزیع می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی بر اساس آمار 28 دستگاه آمبولانس به طول سابقه 7 سال وجود دارد که در این طرح قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon