تقویت زیرساخت‌های روستایی نیشابور در دستور کار قرار دارد

تقویت زیرساخت‌های روستایی نیشابور در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: اقداماتی در راستای تقویت زیرساخت‌های روستایی نیشابور در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که در راستای ارتقا علمی و بخش دانشگاهی در نیشابور به انجام رسیده هم اکنون حدود 25 هزار نفر در این شهر مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: هم‌اکنون اقدامات زیادی برای ارتقا فرهنگی شهرستان نیشابور به اجرا درآمده که تقویت زیرساخت‌های مربوط به دانشگاه‌ها و استقرار آنها در این شهرستان از جمله آنهاست.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: دانشگاه دولتی، پیام نور، آزاد و علوم پزشکی در شهرستان نیشابور شعبه داشته و در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و جلگه در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین حوزه‌های علمیه نیز در این شهر فعالیت چشمگیری در زمینه تربیت مدرس و مبلغ علوم دینی دارند.

سبحانی‌نیا افزود: همچنین برای ارتقای دیگر مباحث فرهنگی اقدام به اعزام روحانی به تمام روستاها کرده و در برخی از زمینه‌ها از جمله گردشگری نیز تلاش‌های مناسبی به انجام را با همکاری بخش‌های اجرایی شهرستان به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه متوازن یک شهرستان و یا حتی استان باید به بخش‌های محروم آن توجه ویژه شود اظهار داشت: در این راستا برنامه‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های روستایی در نیشابور در نظر گرفته شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: یکی از مباحثی که در توسعه روستایی به آن توجه شده بهبود شرایط راه‌های روستایی است که در دست اجرا قرار گرفته است.

سبحانی نیا افزود: همچنین برنامه‌هایی برای بازسازی بافت‌های روستایی و مقاوم‌سازی خانه آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی آب آشامیدنی را یکی از زیرساخت‌های مهم عمرانی در بخش روستایی عنوان کرد و افزود: هم اکنون اقدامات مناسبی برای تهیه آب آشامیدنی و تفکیک آن از آب بخش کشاورزی در دست انجام است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و جلگه با اشاره به صحبت‌های شهردار نیشابور مبنی بر مازاد بودن برخی از نیروها در بدنه شهرداری خاطرنشان کرد: این نیروها در زمانی جذب شده‌اند و اکنون نمی‌توان اقدامی برای اخراج آنها انجام داد زیرا به هر حال این تعداد روی شغل و درآمدشان حساب کرده‌اند. ولی با این حال باید برای ساماندهی آنها برنامه ریزی هایی انجام داد و همچنین از افزایش تعداد نیروهای جذب شده پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon