تشریح آخرین وضعیت محیط‌بانان در معرض اعدام از سوی ابتکار

تشریح آخرین وضعیت محیط‌بانان در معرض اعدام از سوی ابتکار

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به این‌که مراحل اجرایی سختی کار ۳ هزار امتیازی محیط بانان در حال انجام است، گفت: وضعیت محیط‌بانان در معرض اعدام در دست پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، معصومه ابتکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت محیط‌بان دنا، اظهار داشت: وضعیت محیط بان دنا در حال حاضر در حال پیگیری حقوقی است.

وی افزود: در سال 92، 8 محیط بان در معرض اعدام بودند که با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده و رضایت خانواده‌های اولیای دم 6 نفر از آن‌ها آزاد شدند و دو نفر دیگر در حال تلاش برای پیگیری وضعیت آن‌ها هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: آموزش محیط‌ بانان در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته تا مشکلات به حداقل برسد.

ابتکار با اشاره به اینکه قوانین موجود محیط‌زیست مشخص بوده است، بیان کرد: محیط بانان تابع مقررات بوده و باید در چارچوب آن عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه کار محیط بان سخت بوده و دولت سختی کار محیط بانان را تصویب کرده است، خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی سختی کار 3 هزار امتیازی محیط بانان در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست از ایجاد تفاهم نامه در زمینه اجرای طرح‌های مدیریت مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

ابتکار افزود: براساس این طرح چگونگی استفاده از ظرفیت مناطق حفاظت شده در زمینه‌های  مختلف از جمله گردشگری طبیعی لحاظ شده است.

وی گفت: این تفاهم نامه با همکاری استانداری و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شده و براساس این طرح ظرفیت‌های گردشگری با استفاده از منابع بومی منطقه به کار گرفته می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به مسئله پسماندها، تصریح کرد: مدیریت پسماندها براساس قانون برعهده شهرداری بوده و شوراها مسئولت مهمی در تدوین مدیریت پسماندها دارند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon