کری: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

کری: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری بعد از نشست با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، گفت: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید به دنبال راه حل صلح آمیز برای این بحران بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های منطقه، نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و جان کری وزیر خارجه آمریکا در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

کری در کنفرانسی خبری که بعد از این نشست برگزار شد، گفت که کشورهای خلیج فارس درک می‌کنند که اجرای توافق هسته‌ای با ایران به امنیت منطقه می‌انجامد.

وی گفت که در نشست با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره موضوع حمایت از عراق در مبارزه با تندروی گفت‌وگو کرده است.

وی با بیان اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید به دنبال راه حل صلح آمیز بود، مدعی شد که بشار اسد مشروعیت خود را از مدت‌ها قبل از دست داده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: همه باید در یمن اجازه ورود سازمان‌های حقوق بشری را بدهند.

کری با بیان اینکه واشنگتن و کشورهای خلیج فارس به امنیت و ثبات منطقه پایبند هستند، خواستار حل سیاسی بحران یمن و بازگشت به دستاوردهای گفت‌وگوهای ملی در این کشور شد.

وی همچنین گفت که امشب نشستی بین وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان برگزار می‌شود.

کری شب گذشته در ادامه سفر منطقه‌ای خود وارد دوحه پایتخت قطر شد.

برخی از رسانه‌ها نیز از دیدار جداگانه جان کری و امیر قطر خبر دادند.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف نیز که قرار است در حضور کری با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس دیدار کند با امیر قطر دیدار کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان