دلالان: ۵میلیون تومان بدهید تا صاحب مسکن مهر مناسب شوید

دلالان: 5میلیون تومان بدهید تا صاحب مسکن مهر مناسب شوید

خبرگزاری تسنیم: در حالی بیش از دو سال از کاهش حضور دلالان در طرح مسکن مهر به‌دلیل رکود حاکم بر بازار می‌گذرد که این گروه به‌تازگی با تغییر استراتژی فعالیت‌های خود را در شهر جدید پردیس در بخش انتخاب واحد از سر گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آذرماه سال 92 به‌فاصله چند ساعت پس از ابلاغ بخشنامه آزاد شدن خرید و فروش واحدهای مسکن مهر از سوی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دلالان دست به کار شده و با ارسال پیامک به متقاضیان مسکن مهر پیشنهاد خرید واحدهای این طرح را با قیمت حدود 50 درصد کمتر از بازار می‌دهند.

مهدی هدایت مدیرعامل سابق شرکت عمران پردیس دراین‌باره به تسنیم گفته بود:‌ خرید و فروش امتیاز توسط بنگاه‌های املاک انجام می‌شود و پیگیری‌ها از اتحادیه کشوری مشاوران املاک نیز در این رابطه نتیجه‌ای نداشته است. بنگاه‌های املاک پردیس حاضرند واحد مسکونی 100 میلیون تومانی را در پردیس دو میلیون تومان بفروشند تا یک‌میلیون تومان سود به آنها برسد.

وی با بیان این‌که از 500 مغازه پردیس 200 مغازه بنگاه املاک است، افزود: چندین بار با رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در این رابطه صحبت کرده‌ام، اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در پاییز 92 به‌گفته فعالان بازار یک واحد 80متری مسکن مهر بدون واسطه بین 150 تا 250 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، واحدهایی که اگر دلالان یک پای معامله آنها باشند حداکثر 85 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد. بلافاصله پس از اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره آزاد شدن خرید و فروش اعیان مسکن مهر، دلالان مسکن با ارسال پیامک انبوه به متقاضیان با مضمون «خانه شما را خریداریم» فعالیت خود را در این بخش به‌شدت افزایش دادند.

یکی از متقاضیانی مسکن مهر دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفته بود: با شماره‌ای که در پیامک درج شده بود تماس گرفتم و فردی در آن سوی خط گفت: واحد مسکن مهر شما را 75 تا 85 میلیون تومان خریداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که حدود 5 ماه پیش که قصد فروش خانه‌ام را داشتم به یکی از  بنگاه‌های املاک پردیس مراجعه کردم که مشاور این بنگاه قیمت هر مترمربع واحد مسکن مهر را 1.8 میلیون تومان یعنی حدود 150 میلیون تومان اعلام کرد.

یکی از مسائل تأمل برانگیزی که در آن زمان مطرح شد مربوط به چگونگی دست یافتن دلالان مسکن به شماره تلفن متقاضیان مسکن مهر بود، سؤالی که هیچ‌کدام از مدیران وقت به آن پاسخ روشن و شفافی ندادند.

حال در شرایطی که بخش مسکن کشور در رکود بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد که خبر می‌رسد دلالان یک بار دیگر در مسکن مهر پردیس فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. ماجرا از این قرار است که این بار حوزه فعالیت دلالان از بخش خرید مسکن مهر به بخش "انتخاب واحد" منتقل شده است، هم‌اکنون دلالان طی تماس با متقاضیان مسکن مهر به آنها می‌گویند واحدهای طبقات پایین را می‌توانند انتخاب کنند،‌ البته آنها گزینه دیگری را به متقاضیان پیشنهاد می‌دهند.

پیشنهاد دلالان و شماری از بنگاه‌های املاک این است که متقاضیان چند وقتی صبر کنند تا واحدهای مسکن مهر در طبقات مناسب را به آنها بدهند. البته در قبال این صبر، متقاضی باید حدود 5 میلیون تومان به دلالان پرداخت کند.

لازم به ذکر است که دلالان همواره حضور چشمگیری در بخش انتخاب واحد داشته‌اند و در سال‌های نه‌چندان دور رقم‌هایی بین 3 تا 5 میلیون تومان را در این رابطه از متقاضیان مسکن مهر دریافت می‌کردند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه