کدام دفاتر گردشگری می‌توانند در طرح ساماندهی گردشگران عراقی شرکت کنند؟

کدام دفاتر گردشگری می‌توانند در طرح ساماندهی گردشگران عراقی شرکت کنند؟

خبرگزاری تسنیم: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شرایطی که دفاتر گردشگری می‌توانند براساس آن در طرح ساماندهی گردشگران عراقی شرکت کنند را تشریح کرد.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در این خصوص که کدام دفاتر گردشگری و خدمات مسافرتی  می‌توانند با توجه به تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک گردشگری ایران و عراق که به تازگی به امضا رسید در حوزه ورود گردشگران عراقی به ایران شرکت کنند، اظهار داشت: این ساماندهی و ارائه خدمات بهینه به گردشگران و زائرین عراقی را از طریق اعمال سیاست‌های سفرهای گروهی و در قالب تورهای مسافرتی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی مطابق شیوه‌نامه و انتخاب تشکل‌های مربوطه برای این کار انتخاب شدند ولی این تعداد قطعی نیست و هر دفتری که مطابق شیوه‌نامه ضوابط آن را داشته باشد و تشکل‌های مربوطه آنها را معرفی کنند می‌توانند به این گروه اضافه شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظیفه ابلاغ سیاست‌ها و خط‌مشی‌ها را دارد فعلا در بحث عراق باید با این تدبیر جلو برویم تا بعد از اینکه مسیر عادی شد و همه کارها بر اساس روال صحیح شکل گرفت این دفاتر در چهارچوب‌های عادی قرار گیرند.

رحمانی موحد تصریح کرد: درآینده‌ای نزدیک طبق توافق انجام‌گرفته تعداد 10 دفتر خدمات مسافرتی پیشگام، امر ساماندهی گردشگران و زائرین عراقی را از کشور عراق آغاز خواهند کرد و اسامی آنها از طریق مسیر دیپلماتیک تا یک ماه آینده به وزارت گردشگری و آثار باستانی این کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon