پرداخت مطالبات کارگران پروژه سد تنگ سرخ قسط‌بندی می‌شود


پرداخت مطالبات کارگران پروژه سد تنگ سرخ قسط‌بندی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس با اشاره به اینکه مطالبات کارگران سد تنگ سرخ به طور کامل پرداخت می‌شود گفت: مطالبات کارگران پروژه سد تنگ سرخ به صورت اقساط پرداخت می‌شود.

حمیدرضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه مطالبات کارگران سد تنگ سرخ به طور کامل به صورت اقساط پرداخت می‌شود، اظهار داشت: 50 درصد مطالبات کارگران پروژه سد تنگ سرخ تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

وی گفت: براساس کارگروهی که برای این مسئله تشکیل شده حساب‌هایی به نام کارگران باز می‌شود و مطالبات آنها پرداخت می‌شود.

پروژه سد تنگ سرخ شیراز که از ابتدای شروع به‌کار با اما و اگرهای محیط زیستی روبه‌رو است، این روزها درگیر پرونده 120 تن از کارگران است. این کارگران 7 ماه حقوقی از پیمانکار پروژه، شرکت پیماب، دریافت نکرده‌اند و پس از طرح شکایت همگی اخراج شده‌اند.

مهدی نظری، معاون فنی کارگاه این پروژه و نماینده کارگران از مطالبه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی کارگران می‌گوید در حالی که براساس گفته‌های مهدی پردازی، نماینده آب منطقه‌ای استان فارس و مجری طرح، پرداختی آب منطقه‌ای به این شرکت 12.5 میلیارد تومان بوده و این شرکت تمامی مطالبات خود را از آب منطقه‌ای دریافت کرده است.

شرکت پیماب که مجری پروژه‌های بزرگ سدسازی در ایران است، پروژه سد تنگ سرخ شیراز را در آبان 90 شروع کرده و اکنون نیز پروژه سد کوار و سد قیر را در استان فارس به عهده گرفته است.

این درحالی است که پروژه سد تنگ سرخ پس از 4 سال بنا به گفته معاون فنی کارگاه این پروژه تنها 2 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

براساس ادعای کارگران آخرین حقوق پرداختی به آنان متعلق به مهر 93 بوده که در تاریخ 27 اسفند 93 پرداخت شده و پس از آن حقوقی به کارگران داده نشده است که البته این پرداخت حقوق نیز متعلق به تیر تا مهر 93 بوده که پس از انتشار نامه حق‌خواهی کارگران با رونوشت به نماینده ولی فقیه و استاندار فارس شرکت این مبلغ را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon